Huiduieli, lanţuri umane şi forţe de ordine

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Trei directori din Port au aruncat o vorbă: îşi dau demisia

Huiduieli, lanţuri umane şi forţe de ordine

Eveniment 18 Aprilie 2012 / 00:00 2936 accesări

Zeci de poliţişti şi jandarmi au păzit, ieri, Gara Maritimă. Desfăşurarea impresionantă de forţe de ordine vine ca urmare a refuzului sindicaliştilor şi angajaţilor Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Constanţa (CNAPMC) de a intra la lucru până când conducerea nu va fi schimbată de la cap la coadă. Jandarmii au format un lanţ uman, apărând intrarea principală în Gara Maritimă. La rândul lor, protestatarii, peste 400 la număr, au executat aceeaşi mişcare în faţa forţelor de ordine şi nu au permis accesul nimănui în sediu. În a şasea zi de grevă generală spontană, situaţia a fost mult mai tensionată. Trei dintre acoliţii directorului Companiei, Aurelian Andrei Popa, au fost împiedicaţi să intre în birouri, aşa că jandarmii şi poliţiştii au fost nevoiţi să intervină. Într-un final, directorul comercial, Vasile Blănaru, consilierul său, Adrian Constantinescu şi directorul economic, Mihaela Vasile, au reuşit să intre, dar nu au avut ce face la muncă pentru că şi personalul TESA ieşise la protest.

AU CEDAT SAU DOAR... SE PREFAC? În jurul orei 10.00, un mesaj venit din partea unui jandarm dădea peste cap mulţimea adunată pentru a cere demisia conducerii CNAPMC. Cei trei menţionaţi mai sus îi rugau pe oameni, prin intermediul forţelor de ordine, să le permită să plece pentru că nu mai suportă această situaţie şi ar dori să-şi dea demisia. Tot prin vocea forţelor de ordine, cei trei i-au rugat pe grevişti să fie blânzi şi să-i lase să plece... în linişte. Nici vorbă de aşa ceva. Gaşca lui Popa a fost înconjurată de mulţime, huiduită şi jignită „la fel cum şi ei ne jignesc pe noi în fiecare zi. Cel puţin fetele de la birouri sunt înjurate zilnic”, după cum a precizat una dintre protestatare. Flancaţi de jandarmi, cei trei au ajuns cu bine la maşinile CNAPMC-ului. S-au „îmbarcat”, dar preţ de câteva minute nu s-au urnit din loc din cauza mulţimii care s-a năpustit asupra lor. „Scutul” jandarmilor a fost aproape strivit de cei peste 400 de grevişti dezlănţuiţi.

VICTORIE PSIHOLOGICĂ ŞI... IPOTETICĂ Pentru ca victoria lor să fie deplină, protestatarii speră acum ca şi directorul general al CNAPMC, Aurelian Popa, dar şi adjunctul său, Mihai Gheorghiade, să urmeze exemplul celor trei. „Popa e plecat la Bucureşti. Bănuim că i se va semna demiterea, dar nu ştim nimic sigur”, a declarat unul dintre liderii de sindicat. Tot „nimic sigur” se ştie şi despre ipoteticele demisii ale celor trei acoliţi. „Nu am văzut demisiile lor. Nu ştim dacă vor respecta ceea ce ne-au transmis prin forţele de ordine”, a precizat prim-vicepreşedintele Sindicatului CNAPMC, Marian Ştefan. Cât despre posibilii candidaţi la funcţiile de conducere din Companie, oamenii nu au preferinţe. „Nu ducem lipsă de directori. Să vedem care sunt propunerile, apoi vom discuta cu sindicatele să vedem dacă le acceptăm sau nu”, a afirmat vicepreşedintele Sindicatului, Liviu Dinu.

LISTĂ DE REVENDICĂRI Toată zarva din Port este pusă pe seama unor decizii abuzive luate de conducerea Companiei şi a unor interese financiare mult mai importante decât oamenii. Portuarii constănţeni protestează neîntrerupt din 27 februarie fără ca Ministerul Transporturilor să reacţioneze în vreun fel. Protestatarii au transmis ministerului de resort şi premierului o solicitare scrisă cu 17 motive pentru care directorul general al CNAPMC trebuie demis. Printre acestea se numără şi: modificarea abuzivă a regulamentului intern al CNAPMC, nerespectarea contractului colectiv de muncă, încheierea de contracte de servicii costisitoare pentru Companie, deşi în cadrul acesteia există servicii şi departamente specializate (cum ar fi contractele inutile cu casele de avocatură, la una dintre acestea fiind angajat chiar fiul lui Popa), comportamentul abuziv şi jignitor la adresa salariaţilor, lipsa dialogului social atât cu sindicatele din cadrul CNAPMC, cât şi cu Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare. „Nu vrem să ni se spună decât pentru cine este dispus Ministerul Transporturilor să sacrifice Portul Constanţa”, au declarat protestatarii.



12