iAct - De ce acte e nevoie pentru declararea unei construcţii?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

iAct - De ce acte e nevoie pentru declararea unei construcţii?

Administrație 12 Iunie 2013 / 00:00 690 accesări

Indiferent dacă stăm la apartament sau la casă, din când în când ne mai „loveşte“ nevoia de a schimba ceva în jurul nostru. În funcţie de nevoi, dar şi de cât de mare este dorinţa de a schimba ceva, orice, ne apucăm să redecorăm casa, să schimbăm mobilierul ori, de ce nu, chiar să mai construim ceva... prin casă sau pe lângă casă. Dacă ne gândim la ultima variantă şi anume să construim ceva ori să ne recompartimentăm casa, trebuie să fim atenţi la paşii de urmat. Până să ne apucăm de construcţie e nevoie de mai mult decât voinţă şi bani pentru a cumpăra materialele necesare. Trebuie să cerem acordul Primăriei pe raza căreia se află locuinţa şi odată cu acordul primit să ne fie înmânată şi o autorizaţie de construcţie. Pentru asta însă ne trebuie un proiect făcut de un arhitect autorizat. După ce i-am prezentat doleanţele noastre, arhitectul le va pune pe hârtie, iar apoi va trebui să apucăm drumul Primăriei. Mai exact, al Direcţiei de Urbanism din cadrul Primăriei. După primirea avizelor şi autorizaţiei, putem merge să ne transformăm casa în şantier şi să ne „distrăm“ aşa cum ştim noi mai bine, să dăm frâu liber imaginaţiei şi, la final, să vedem ce iese. Să nu vă imaginaţi că după finalizarea construcţiei am terminat şi cu drumurile. Mai trebuie să facem un drum. E musai să ajungem la Serviciul Public de Taxe şi Impozite (SPIT). Pentru ce? Păi... cei de la SPIT trebuie să ştie dacă sunt aduse sau nu modificări la clădirea în care locuim. Vă mai spunem un secret. E nevoie de mai multe hârtii când mergeţi la SPIT. În primul rând, trebuie să ne procurăm de la registratură un formular tipizat „Declaraţie pentru stabilirea impozitului pe clădiri persoane fizice“, autorizaţia de construire, procesul verbal de recepţie a lucrărilor, memoriul justificativ, planurile/schiţele, nota de regularizare la regimul de construcţii, cărţile de identitate ale proprietarilor – toate în original şi copie, la care se adaugă formularul tipizat „Declaraţie specială de impunere privind stabilirea impozitului pe clădiri majorat, în cazul persoanelor fizice care deţin mai multe clădiri“. Abia apoi ne putem bucura de construcţie. Nu e nevoie de bani, însă e musai ca declaraţia să fie dată în maximum 30 de zile de la data emiterii procesului verbal de recepţie finală.



12