Peste o treime dintre căutările realizate pe internet, anul trecut, de români în ceea ce priveşte călătoriile au fost făcute de pe dispozitive mobile, aproape dublu faţă de 2014. Potrivit unui studiu intern al Google, România se situează astfel înaintea Ungariei, Slovaciei, Cehiei sau Poloniei, aflate sub 30%. „O treime dintre utilizatorii români, care caută informaţii legate de turism, utilizează mobilul, procentul dublându-se în 2015 faţă de 2014. Creşterea din fiecare ţară este însă foarte mare, aproape dublă. Ne aşteptam să fie aşa pentru că adopţia dispozitivelor mobile este tot mai mare“, a spus Dan Bulucea, country manager al Google România. Cel mai des, românii au căutat de pe telefonul mobil informații despre serviciile de taxi, excursiile de la destinație, vreme, destinații, închirieri și zone de camping. Pentru agenţiile de turism, aceste date arată o schimbare a comportamentului consumatorilor, care a venit odată cu creşterea gradului de penetrare a dispozitivelor mobile, în special a smartphone-urilor, care a ajuns la 46% în 2015. În aceste condiţii, smartphone-urile şi tabletele au în prezent implicaţii directe în business-urile lor.