Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) va fi oprită programat în seara de 15 mai, între orele 19.00 şi 24.00, pentru lucrări tehnice de consolidare si optimizare a funcţionalităţilor, după ce în cursul zilelor de ieri şi astăzi s-au efectuat măsuri de eliminare a fluctuaţiilor sistemului informatic precum și de operaționalizare a acestuia.
Reamintim că, pe 14 mai, CNAS a anunțat că platforma informatică va fi oprită pentru reparații. CNAS a luat măsuri pentru remedierea fluctuaţiilor apărute în funcţionarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS). Specialiştii firmei SIVECO România au demarat deja, la solicitarea CNAS, activităţi tehnice în acest scop, care vor fi derulate până la soluționarea indisponibilității temporare a PIAS, fără costuri din partea CNAS, anunță reprezentanții instituției. Pentru consolidarea funcţionalităţii PIAS, urmează ca în seara de 14 mai platforma informatică să fie oprită programat între orele 19.00 şi 24.00.
Reamintim că serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line din data de 7 mai 2018 și până la soluţionarea problemelor platformei informatice vor putea fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii mai 2018.
Pentru validarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale acordate/eliberate off-line, CNAS dezactivează următoarele reguli de validare:
a) ”serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare” - din data de 7 mai 2018 și până la remedierea PIAS;
b) ”serviciul nu a fost semnat cu cardul” – din data de 10 mai 2018 și până la remedierea PIAS.
În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 40 – 42 din H.G. 155/2017.
Aceste prevederi se adaugă celor deja anunţate pentru ziua de 3 mai 2018, mai arată reprezentanții CNAS.