Societatea Națională de Medicina Familiei (SNMF) aduce la cunoștința opiniei publice că Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) este nefuncțional. Acest fapt generează întârzieri în fluxul consultațiilor medicilor de familie din toată țara și imposibilitatea acordării documentelor necesare pacienților. Precizăm că pentru disfuncţionalităţile generate de nefuncţionarea sistemului informatic, medicii de familie nu au nici responsabilitatea şi nici soluţia necesară. Perioada de nefuncționare nu a fost anunțată pe site-ul CNAS în așa fel încât serviciile să fie reprogramate. Merită precizat faptul că şi în situaţiile în care CNAS recunoaşte nefuncţionarea sistemului, nu consemnează real şi riguros durata disfunţionalităţilor.
Regretând situaţia survenită pacienții sunt rugați să se adreseze CNAS. Vă informăm că disfunţionalităţile se vor agrava în situaţia în care CNAS nu rezolvă urgent problema lipsei de mentenanţă a sistemului, problemă atestată de comunicatul oferit de firma SIVECO România. Aceasta precizează că în data de 01.05.2018 a expirat contractul cu CNAS şi că au fost suspendate toate activitaţile de mentenanţă legate de baza de date ORACLE, a sistemelor SIPE, SIUI şi CEAS, potrivit Biroului executiv al SNMF.