Fundaţia „Fantasio”, în parteneriat cu Consiliul Judeţean Constanţa (CJC), demarează un nou proiect menit să promoveze valorile culturale: „Identitatea neamului prin tradiţie şi obiceiuri”. Proiectul, finanţat de Heineken România, prin programul de responsabilitate socială realizat în parteneriat cu Asociaţia CSR Nest, „Heineken pentru comunităţi”, a fost lansat, vineri, în prezenţa purtătorului de cuvânt al CJC, Cristian Moldovanu şi a asistent managerului de proiect, din partea „Fantasio”, Oana Cuturicu, în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurată la Pavilionul Expoziţional.
Proiectul presupune prezenţa a 30 de meşteri populari în cadrul ediţiei 2011 a evenimentului devenit deja tradiţie la Constanţa: Festivalul „Sărbătoarea recoltei şi a vinului dobrogean”, ce se va desfăşura în perioada 7-16 octombrie. Meşterii populari din toate zonele etnografice ale ţării, de selecţia cărora s-a ocupat directorul Muzeului de Artă Populară Constanţa, dr. Maria Magiru, vor crea obiecte tradiţionale reprezentative pentru cultura populară. La finalul târgului, fiecare meşter va dona câte un produs de artizanat Fundaţiei „Fantasio”, care le va scoate la licitaţie.
LICITAŢIE PENTRU STRÂNGERE DE FONDURI Fondurile obţinute în urma licitaţiei care se va organiza pe 15 octombrie, în prezenţa unor personalităţi ale vieţii publice şi oameni de afaceri constănţeni, vor fi donate de Fundaţia „Fantasio”, în parteneriat cu CJC, Centrului de Reabilitare şi Recuperare Neuropsihiatrică Năvodari (CRRNP - 51 de adulţi). Astfel, componentei culturale a proiectului „Identitatea neamului prin tradiţie şi obiceiuri”, referitoare la promovarea tradiţiilor meşteşugăreşti şi a componentei turistice, prin atragerea unui număr mare de vizitatori, i se adaugă şi cea socială.
Heineken România finanţează acest proiect cu 63.000 lei, iar Fundaţia „Fantasio” contribuie cu 33.600 lei, una dintre condiţiile impuse de Heineken fiind aceea ca solicitanţii să asigure cel puţin 20% din costurile totale ale proiectului. „În fiecare an au existat o serie de probleme: a trebuit să asigurăm o parte din cheltuieli, pentru că meşterii populari nu dispun de venituri suficiente pentru a-şi putea acoperi cheltuielile legate de chirie, cazare, mâncare. Anul acesta, Heineken a venit în sprijinul nostru prin acceptarea acestui proiect”, a spus purtătorul de cuvânt al CJC, Cristian Moldovanu.
Aceasta este cea de-a doua licitaţie organizată sub egida Fundaţiei Fantasio şi a CJC la Pavilionul Expoziţional, prima fiind organizată în primăvară, în cadrul campaniei „Donează un mărţişor”, destinată strângerii de fonduri pentru copiii bolnavi de leucemie. În urma licitaţiei s-au strâns 48.000 lei. „Succesul licitaţiei trecute ne-a făcut, şi de această dată, să apelăm tot la o campanie pentru strângerea de fonduri”, a spus asistent managerul de proiect, din partea Fundaţiei „Fantasio”, Oana Cuturicu.