„Identitatea neamului prin tradiţie şi obiceiuri”, la start

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Tradiţiile şi meşteşugurile populare, reînviate la Pavilionul Expoziţional

„Identitatea neamului prin tradiţie şi obiceiuri”, la start

Cultură 08 Octombrie 2011 / 00:00 680 accesări

Proiectul „Identitatea neamului prin tradiţie şi obiceiuri”, finanţat de Heineken România, prin programul de responsabilitate socială, realizat în parteneriat cu Asociaţia CSR Nest, „Heineken pentru comunităţi” a debutat cu dreptul, ieri, în cadrul celei de-a III-a ediţii a „Sărbătorii Recoltei şi Vinului Dobrogean”. Evenimentul este organizat de Fundaţia „Fantasio”, în parteneriat cu Consiliul Judeţean Constanţa (CJC). Cei pasionaţi de etnografie, de arta tradiţională românească, pot să-şi achiziţioneze produse lucrate manual, realizate de artişti populari din toate zonele etnografice ale ţării, după meşteşuguri transmise cu sfinţenie din generaţie în generaţie. Calitatea obiectelor tradiţionale, de la ţesături, scoarţe, icoane pe lemn, instrumente şi ceramică este garantată, selecţia meşterilor fiind asigurată de directorul Muzeului de Artă Populară, dr. Maria Magiru, a cărei „exigenţă” pentru tradiţia autentică este cunoscută, mai ales datorită organizării celui mai mare târg estival de pe litoral cu specific: Târgul Naţional al Meşterilor Populari.

Proiectul „Identitatea neamului prin tradiţie şi obiceiuri” presupune prezenţa a 30 de meşteri populari, în cadrul ediţiei 2011 a evenimentului devenit deja tradiţie la Constanţa: „Sărbătoarea recoltei şi vinului dobrogean”, ce se desfăşoară în perioada 7-16 octombrie. La finalul târgului, fiecare meşter va dona câte un produs de artizanat Fundaţiei „Fantasio”, care le va scoate la licitaţie.

Fondurile obţinute în urma licitaţiei vor fi donate de Fundaţia „Fantasio”, în parteneriat cu CJC, Centrului de Reabilitare şi Recuperare Neuropsihiatrică Năvodari (CRRNP - 51 de adulţi). Heineken România finanţează acest proiect cu 63.000 lei, iar Fundaţia „Fantasio” contribuie cu 33.600 lei, una dintre condiţiile impuse de Heineken fiind aceea ca solicitanţii să asigure cel puţin 20% din costurile totale ale proiectului.



12