Igiena orală de rutină nu reprezintă o practică comună!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Cât mai departe de periuţa şi pasta de dinţi În România

Igiena orală de rutină nu reprezintă o practică comună!

Sănătate 30 Octombrie 2012 / 00:00 475 accesări

Afecţiunile cavităţii bucate, fie la copii, fie la adulţi, devin o problemă tot mai arzătoare în România. Medicii dentişti depistează tot mai multe carii dentare, afecţiuni parodontale şi, mai grav, cancere bucale. Cu toate că s-au înregistrat îmbunătăţiri în ultimii ani, cariile rămân în continuare o problemă majoră, mai ales în grupurile socio-economice defavorizate, potrivit dentiştilor. Afecţiunile orale pot fi uşor de prevenit prin măsuri simple şi eficiente, informează ei. Cu toate acestea, igiena orală de rutină nu reprezintă o practică comună în România.

RIDICAREA PROBLEMEI SĂNĂTĂŢII ORALE, EDUCAŢIA ŞI PROMOVAREA PREVENŢIEI ÎN ACEST DOMENIU REPREZINTĂ O NECESITATE.

Pentru a răspunde acestei nevoi, specialişti ai Facultăţii de Medicină Dentară, ai Universităţii „Ovidius” Constanţa, împreună cu GlaxoSmithKline Consumer Healthcare România şi Wrigley România organizează masa rotundă în cadrul campaniei „Zâmbeşte România”, parte integrantă a Platformei Europene pentru o Sănătate Orală mai Bună, un proiect iniţiat de Parlamentul European.

OBIECTIVE Obiectivul campaniei este creşterea nivelului de conştientizare în rândul populaţiei cu privire la importanţa sănătăţii orale, prin realizarea unor programe de educaţie şi prevenţie a bolilor cauzate de o slabă igienă orală în România şi comunicarea paşilor simpli pe care consumatorii îi pot urma pentru îmbunătăţirea sănătăţii orale. La dezbatere va participa decanul Facultăţii de Medicină Dentară, conf. univ. dr. Aureliana Caraiane şi preşedintele Colegiului Medicilor Dentişti Constanţa, prof. univ. dr. Petrovici Doru. De asemenea, vor participa autorităţi locale, profesionişti în domeniul sănătăţii orale, societatea civilă, mass-media.

ORGANIZATORI Campania „Zâmbeşte România” este organizată de GlaxoSmithKline Consumer Healthcare România şi Wrigley România, cu sprijinul Colegiului Medicilor Dentişti din România, Uniunii Naţionale a Asociaţiilor Stomatologice, Colegiului Farmaciştilor din România, Societăţii Studenţilor în Farmacie Bucureşti, Ligii Studenţilor la Medicină Dentară Bucureşti, Societăţii de Obstetrică şi Ginecologie din România şi Societăţii Române de Pediatrie.



12