Imaginea pieţei poştale în România, distorsionată

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Imaginea pieţei poştale în România, distorsionată

Politică 21 August 2009 / 00:00 348 accesări

Eficientizarea procedurii de autorizare a furnizorilor de servicii poştale şi consolidarea concurenţei pe această piaţă sînt principalele obiective urmărite de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) prin proiectul de decizie privind modificarea şi completarea regimului de autorizare generală a furnizării serviciilor poştale. De asemenea, proiectul de decizie, lansat ieri, spre dezbatere publică, clarifică unele aspecte legate de regimul de autorizare generală şi are în vedere şi evoluţia legislaţiei comerciale, precum şi reglementarea regimului aplicabil persoanelor juridice străine care intenţionează să furnizeze servicii poştale pe teritoriul României, arată ANCOM. Autorizarea generală este regimul juridic ce stabileşte drepturile şi obligaţiile furnizorilor de servicii poştale, furnizarea acestor servicii fiind permisă în baza notificării ANCOM. Alte modificări incluse în proiectul de decizie privesc regimul persoanelor fizice autorizate, al întreprinderilor individuale şi al întreprinderilor familiale pentru care s-a modificat procedura de autorizare şi înregistrare şi, în consecinţă, trebuie actualizate documentele ce atestă înregistrarea şi autorizarea acestora, înscrisuri care trebuie depuse la ANCOM înainte de a începe furnizarea serviciilor poştale. Prin proiectul de decizie sînt reglementate şi două noi cazuri de încetare a dreptului de a furniza servicii poştale, respectiv, intrarea în faliment a furnizorului şi dizolvarea ori încetarea, în orice alt mod, a existenţei acestuia şi este detaliată procedura suspendării dreptului de a furniza toate sau anumite categorii de servicii poştale ca sancţiune, stabilindu-se faptul că aceasta va putea fi dispusă, prin decizie a preşedintelui ANCOM, pentru un termen de cel mult şase luni. „ANCOM consideră de asemenea necesară modificarea textului, în vederea clarificării anumitor prevederi legate de prestarea serviciilor de colectare, respectiv, de livrare a trimiterilor poştale, aceste servicii putînd fi efectuate şi de către terţi, în numele şi pe seama furnizorului de servicii poştale, în baza unui contract încheiat în formă scrisă. (...) Acest fenomen produce o imagine distorsionată asupra pieţii serviciilor poştale, conducînd la o “dublă contabilizare” a unor date şi indicatori statistici”, mai arată ANCOM. Proiectul de decizie poate fi consultat pe pagina de internet a ANCOM, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri pînă la 19 septembrie 2009. În România, potrivit datelor preliminare ANCOM, 875 de furnizori de servicii poştale îşi desfăşoară activitatea pe această piaţă, evaluată în anul 2008 la o valoare de aproximativ 1,4 miliarde de lei. ANCOM este instituţia care stabileşte regulile pentru piaţa de comunicaţii din România şi veghează la respectarea acestora.



12