Imaginile cu băuturi alcoolice incită la consum

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Imaginile cu băuturi alcoolice incită la consum

Monden 05 Martie 2009 / 00:00 671 accesări

Conform unui studiu realizat de cercetători olandezi şi canadieni, filmele şi reclamele de la televizor în care apar băuturi alcoolice au un efect imediat şi direct asupra consumului de alcool. Astfel, personajele filmelor şi serialelor care afişează o preferinţă pronunţată pentru băuturile alcoolice, induc publicului dorinţa de a consuma alcool.

Specialiştii Institutului de Ştiinţe Comportamentale din cadrul Universităţii Radboud din Olanda au coordonat studiul cu privire la impactul imaginilor în care sînt prezentate băuturi alcoolice sau persoane care consumă astfel de băuturi. În cadrul experimentului în jurul căruia a fost construit acest studiu au fost recrutaţi 80 de studenţi voluntari cu vîrste între 18 şi 29 de ani. Aceştia au fost invitaţi în laboratorul Institutului de Ştiinţe Comportamentale, în incinta căruia a fost amenajată o confortabilă sală de cinematograf. La dispoziţia studenţilor au fost puse canapele şi fotolii în faţa unor televizoare cu diagonale generoase. Pe cîteva măsuţe au fost puse alune, cipsuri şi scrumiere şi a fost adus şi un frigider încărcat cu bere, vin şi băuturi răcoritoare. Studenţii participanţi la experiment au fost împărţiţi în patru grupuri. Douăzeci dintre ei au vizionat filmul ”American Pie 2 / Plăcina americană 2” în care apar 23 de imagini cu băuturi alcoolice şi 18 imagini în care personajele consumă alcool, film întrerupt de pauze publicitare cu reclame la alcool. Alţi douăzeci au urmărit acelaşi film, însă pauzele publicitare au fost neutre, fără reclame la alcool. Alte două grupuri au urmărit film ”40 Days and 40 Nights”, tot o comedie în care însă apar doar 15 secvenţe cu băuturi alcoolice şi respectiv doar trei secvenţe în care personajele consumă alcool. Cele două variante de pauze publicitare au fost aplicate şi acestor grupuri. După o perioadă de o oră, studenţii care au urmărit filmul ”American Pie 2 / Plăcina americană 2” întrerupt de pauze publicitare cu reclame la alcool au consumat în medie trei sticle de alcool de cîte 200 de ml, faţă de doar o sticlă şi jumătate cît au consumat cei din grupul ce a urmărit filmul ”40 Days and 40 nights” fără publicitate la alcool.

Studiul demonstrează clar că imaginile cu alcool din filme şi pauzele publicitare pot funcţiona ca un semnal irezistibil de a consuma alcool.

Taguri articol


12