Implicarea funcţionarului public în rezolvarea unei cereri, apreciată de români

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Implicarea funcţionarului public în rezolvarea unei cereri, apreciată de români

Administrație 28 Ianuarie 2008 / 00:00 598 accesări

Majoritatea românilor care folosesc servicii publice apreciază că funcţionarul cu care au interacţionat la cea mai recentă solicitare a fost amabil şi interesat de rezolvare, doar 11% dintre aceştia considerînd că angajaţii sînt nepoliticoşi sau ironici, susţine Agenţia de Strategii Guvernamentale (ASG). Concluzia rezultă dintr-o cercetare sociologică privind percepţia şi evaluarea calităţii serviciilor publice din România, realizată de ASG, în perioada noiembrie-decembrie 2007 şi considerată reprezentativă la nivel naţional pentru populaţia adultă, pe un eşantion de 1.208 persoane. Din principalele date rezultă, potrivit ASG, că serviciul public accesat cel mai recent de către respondenţi în cursul anului 2007 aparţine în proporţie de 65,9% categoriei “taxe şi impozite“, aprox. o treime dintre cetăţeni accesîndu-l de cel puţin cîteva ori pe parcursul anului. Din cercetare mai reiese faptul că majoritatea respondenţilor au apreciat că funcţionarul public cu care au interacţionat la cea mai recentă accesare a unui serviciu public a fost “amabil“ (59,1%), iar 15,3% l-au considerat “atent“. Doar 11,1% dintre respondenţi au apreciat în mod negativ atitudinea funcţionarului, 6,7% apreciind că acesta a fost “nepoliticos“, iar 4,6% că a fost “ironic“. Un număr reprezentînd 64,8% dintre respondenţi au considerat că funcţionarul public cu care au interacţionat la cea mai recentă accesare a serviciilor publice a fost interesat de rezolvarea cererii pe care i-au adresat-o, în timp ce numai 10,5% consideră că acesta nu a fost interesat de acest lucru, susţine ASG. În ceea ce priveşte programul de lucru cu publicul al instituţiei publice accesate cel mai recent în 2007, acesta a fost considerat mai degrabă accesibil de către 70,7% dintre respondenţi. Pentru 19,4%, programul a fost mai degrabă incomod. Studiul evidenţiază şi faptul că 54,9% dintre respondenţi consideră că spaţiul de primire de la ghişeu/birou a fost mai degrabă confortabil, în timp ce aproximativ o treime dintre respondenţii care au accesat servicii publice în 2007 (32,7%) estimează contrariul. Fiind chestionaţi cu privire la faptul dacă s-au solicitat bani cetăţenilor de către funcţionarii publici, în afara taxelor oficiale, pentru rezolvarea unor solicitări sau pentru a grăbi rezolvarea acestora, majoritatea respondenţilor (66,2%) afirmă că nu le-au fost solicitaţi bani în afara taxelor oficiale. Numai 2,5% dintre respondenţi declară că le-au fost solicitate astfel de sume de bani, mai arată ASG. Se observă că majoritatea persoanelor care au formulat o opinie cu privire la modul în care a evoluat funcţionarea serviciilor publice în 2007 comparativ cu anii precedenţi apreciază că serviciile furnizate populaţiei de către instituţiile publice au rămas la fel - 33,2% ori s-au îmbunătăţit - 20,7%. Doar 4,7% dintre persoanele cuprinse în eşantion au declarat că serviciile publice au funcţionat mai rău decît în anii trecuţi, conform rezultatelor cercetării.



12