Atât timp cât raportul între maşini noi şi cele second-hand este de 1 la 4, importul de maşini second-hand reprezintă un pericol de evaziune fiscală, a declarat, ieri, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar. \"Comerţul de autovehicule rulate de către persoane fizice neautorizate este o activitate economică nefiscalizată, ce înseamnă pierderi la bugetul de stat, având ca efecte negative scăderea vânzărilor de maşini noi, activitate ce aduce venituri la buget\", a afirmat Valmar. Vicepreşedintele APIA a solicitat pe această cale îmbunătăţirea legislaţiei în ce priveşte vehiculele second-hand. El a propus, printre altele, măsuri pentru urmărirea plăţilor TVA, prezentarea actului doveditor pentru transferul de posesie factură-contract din ţara de origine, introducerea obligativităţii înscrierii în cardea de identitate a autovehicului a fiecărui proprietar succesiv, dar şi reglementarea târgurilor de autovehicule. \"În opinia noastră, comerţul de autovehicule ar trebui să se facă doar de operatorii economici acreditaţi pentru acestă activitate\", a precizat vicepreşedintele APIA. El a mai spus că programul Rabla este o măsură foarte bună în această perioadă de criză, însă consideră că sunt necesare măsuri fiscale pentru promovarea producţiei autohtone de autovehicule şi a achiziţiei de autovehicule noi, precum şi un sistem de taxare care să încurajeze achiziţia de autovehicule noi, inclusiv a activităţii de post-vânzare.