Impozite plătite cu monede de 1 ban

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Monede la ghişeu - episodul 2

Impozite plătite cu monede de 1 ban

Administrație 18 Martie 2011 / 00:00 727 accesări

Constănţeanul care a venit în toamna anului trecut să achite o amendă de circulaţie în valoare de 1.000 de lei cu monede de 5 bani insistă să le facă zile amare angajatelor Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local (SPITVBL) Constanţa. De la ultima „confruntare“ cu angajatele SPITVBL, Silviu Miroiu a adunat monede de 1 ban pentru a-şi plăti impozitul datorat bugetului local şi s-a prezentat, ieri, în faţa unui ghişeu de la Agenţia SPITVBL de pe str. Sulmona. Nu este pentru prima dată când angajaţii SPITVBL se întâlnesc cu Miroiu şi, în contextul numărului diminuat de ghişee, al disponibilizărilor din sistemul public şi al apropierii datei scadente pentru plata obligaţiilor fiscale şi pentru evitarea blocării activităţii la ghişeu, s-a luat hotărârea încasării numerarului efectiv prezentat şi eliberarea chitanţei pentru întreaga sumă. Numai că, din cei 233 de lei cât ar fi trebuit să plătească bărbatul către bugetul local, în găleata în care a adus banii se aflau doar 9,94 lei. Conducerea SPITVBL a decis că paguba va fi suportată de angajaţii instituţiei. Bărbatul se disculpă spunând că i-a spus angajatei de la ghişeu că în acea găleată nu se afla întreaga sumă. Pe de altă parte, conducerea SPITVBL spune că speră ca gestul contribuabilului să reprezinte doar „o formă de manifestare energică împotriva pachetului legislativ din ultima perioadă cu efecte în plan economic, fiscal şi social şi nu o formă de afectare mentală sau o dorinţă a acestuia de afirmare publică şi de creare a unei oarecare notorietăţi“. „Ne pare rău că în astfel de situaţii nu mai putem presta serviciul public la calitatea pentru care a fost certificat, situaţii care pot duce la invalidarea unor bonuri de ordine, creşterea gradului de nemulţumire a celorlalţi contribuabili care manifestă un comportament în concordanţă cu ordinea publică şi bunul simţ civic şi regres temporar al deciziilor de management luate în plan intern sub aspect organizatoric cu scopul de optimizare a activităţii şi de reducere a timpului petrecut de contribuabil la ghişee“, a declarat directorul executiv al SPITVBL, Virginia Uzun. Ea a lansat un apel către contribuabilii care sunt obligaţi să traverseze astfel de situaţii să manifeste deopotrivă înţelegere şi a adăugat că se depun diligenţe în vederea evitării unor incidente similare.

Taguri articol


12