Impozite şi contribuţii pentru firme în doar două conturi, din septembrie

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Impozite şi contribuţii pentru firme în doar două conturi, din septembrie

Economie 11 Iulie 2007 / 00:00 813 accesări

Companiile vor plăti, de la 1 septembrie, impozitele datorate la bugetul de stat (profit, venit, TVA, accize, taxe vamale) într-un singur cont bancar, aceeaşi măsură fiind aplicată şi în cazul contribuţiilor sociale (pensii, şomaj, sănătate). "Această măsură va duce la debirocratizarea serviciilor administrative ale Fiscului, avînd în vedere că un agent economic care pînă acum era nevoit să completeze de la 10 pînă la 50 de ordine de plată, de acum va completa doar două ordine de plată: pentru bugetul de stat şi pentru contribuţiile sociale", a explicat preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Daniel Chiţoiu. Ulterior, ANAF, care a decis declararea termenului de implementare a acestei măsuri de la 1 ianuarie 2008, la 1 septembrie 2007, va face distribuţia sumelor în Trezorerii pentru fiecare buget în parte. Potrivit lui Chiţoiu, noul sistem informatic se va aplica de la 1 sepetmbrie doar pentru companiile care nu înregistrează datorii la stat, urmînd ca extinderea sistemului şi pentru cele cu datorii să se realizeze de la 1 ianuarie 2008. În prezent, angajatorii plătesc cinci categorii de contribuţii sociale aplicate fondului de salarii, iar angajaţii datorează trei categorii de contribuţii la venitul brut. Astfel, angajatorii plătesc contribuţia de pensii (19,5%), sănătate (6,7%), şomaj (2,25%), contribuţie pentru accidente de muncă şi boli profesionale (între 3,6-0,4%), pentru concedii şi indemnizaţii (0,85%), iar angajaţii datorează pentru pensii (9,5%), sănătate (6,5%) şi şomaj (1%). Contribuabilii plătesc fiecare categorie de contribuţii într-un cont separat la trezorerie. În plus, Daniel Chiţoiu a declarat că toate firmele din România vor putea depune online declaraţiile fiscale, începînd cu a doua parte a anului viitor. În prezent, pot realiza aplicaţii on-line pentru depunerea declaraţiilor fiscale doar firmele înregistrate în Bucureşti şi judeţul Ilfov, precum şi companiile mari contribuabili, cu o cifră de afaceri anuală de peste 70 de milioane de lei. Pentru depunerea declaraţiilor fiscale prin Internet, firmele trebuie să solicite un certificat digital de identificare a reprezentantului legal, care se eliberează gratuit de către Ministerul Finanţelor. Certificatul digital este valabil doi ani, iar revocarea acestuia se poate face fie de către contribuabil pe baza unei cereri care se completează direct pe site-ul de Internet al MFP, fie din oficiu, de către organul fiscal, în cazul în care certificatul nu este folosit pe o perioadă mai mare de un an.



12