Impozitul pentru camioane ar putea creşte cu 4,3%, din 2010, din cauza reactualizării cursului leu/euro, astfel că taxa va varia între 48 lei şi 3.966 de lei, faţă de 46 lei şi 3.800 de lei, intervalul actual. HG 956/2009 stabileşte că impozitul se calculează pe baza unui curs de schimb de 4,09 lei/euro. \"Aceste valori vor fi recalculate pentru a fi aplicate în anul 2010 luând în considerare rata de schimb între euro şi leu în vigoare la 1 octombrie 2009, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene. În acest temei, a fost elaborat prezentul proiect de HG, calculul valorilor impozitelor menţionate făcându-se la rata de schimb între euro şi leu de 4,2688 lei, la 1 octombrie 2009, iar acolo unde a fost cazul, valorile în lei au fost rotunjite\", se arată într-un proiect de hotărâre de guvern elaborat de Ministerul Transporturilor. Impozitul se calculează în funcţie de masa camionului, numărul de axe, tipul de suspensie şi de tipul traficului, respectiv intern sau extern. Astfel, valoarea cea mai redusă a impozitului, de 48 de lei, va fi pentru vehiculele din trafic intern cu masa între 16 şi 18 tone, cu 2+1 axe, iar suma cea mai mare, de 3.966 de lei va fi achitată pentru un vehicul cu 2+3 axe din trafic internaţional şi cu masa totală între 40 şi 44 de tone. Pentru vehiculele fără remorcă, cea mai mică valoare a impozitului este de 106 lei pentru un camion cu două axe şi cu masa între 12 şi 13 tone, pentru trafic intern, iar cea mai mare, de 2.292 lei, pentru un camion cu patru axe şi masa între 29-32 tone din trafic internaţional.