Comisia Europeană a decis să acopere, din Fondul de Coeziune, costurile de construcţie a tronsonului Cernavodă - Constanţa din Autostrada Soarelui, finanţat iniţial de statul român printr-un împrumut contractat de la Banca Europeană de Investiţii. "Suma de 305,7 milioane euro acordată din Fondul de Coeziune acoperă 85% din costurile de construcţie ale celor 51,3 kilometri de autostradă daţi în folosinţă deja în noiembrie 2012", se arată într-un comunicat al Comisiei Europene. La începutul lui septembrie 2014, România a cerut Comisiei Europene să finanţeze retroactiv construirea acestui tronson, realizat de Astaldi (Italia) şi Max Boegl (Germania). "Acesta este un foarte bun exemplu despre măsurile care pot fi luate de către autorităţile române pentru a accelera rata de absorbţie a programelor din perioada 2007-2013", a declarat în comunicat, comisarul pentru Politică Regională, Corina Creţu. Fondul de Coeziune al Uniunii Europene este destinat statelor membre al căror venit naţional brut pe cap de locuitor este mai mic de 90% din media Uniunii. Acesta vizează reducerea disparităţilor economice şi sociale şi promovarea dezvoltării durabile. Printre priorităţile Fondului de Coeziune se află dezvoltarea reţelei transeuropene de transport, din care face parte şi Autostrada Soarelui (A2).