În ce sate constănțene nu există grădinițe?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Preșcolarii învață în spații improvizate

În ce sate constănțene nu există grădinițe?

Politică 16 Decembrie 2014 / 00:00 564 accesări

IMPROVIZAȚII Oricât de neimportant ar părea pentru unii, ceea ce învață preșcolarii la grădiniță are un impact puternic asupra dezvoltării lor ulterioare. La fel de important este și spațiul în care se desfășoară activitățile din grădinițe. Sunt multe cercetări care susțin această idee. Nu întâmplător există o serie de reglementări europene privind condițiile în care studiază preșcolarii. Asta înseamnă că în fiecare localitate trebuie să existe grădinițe moderne, cu toate dotările necesare. Totuși, în foarte multe sate, copiii învață în spațiile altor clădiri publice, neadecvate pentru ei. Așa se face că, în prezent, cei mici, în loc să meargă la grădiniță, merg la școala gimnazială, la liceu, la căminul cultural sau în centrele pentru cei defavorizați.

UNDE NU EXISTĂ GRĂDINIȚE? În satul constănțean Independența, grădinița funcționează în două săli de clasă „împrumutate” de la liceul tehnologic din comună. Înainte, cei 80 de preșcolari învățau în incinta căminului cultural, în două încăperi destinate bibliotecii. Însă, dacă totul va merge conform planurilor, de Crăciun, copiii se vor muta într-o grădiniță nouă, pe care administrația o construiește din fonduri de la bugetul local și de la Consiliul Județean Constanța. De asemenea, în satul Pietreni (comuna Deleni), cei 80 de preșcolari învață în centrul de zi UNICEF din localitate, însă nu au parte de toate condițiile. Partea neplăcută este că autoritățile nu au putut începe construcția unei grădinițe pentru că licitația prin care a fost atribuit contractul de execuție a fost contestată. În localitatea Cerchezu, grădinița este improvizată în clădirea dispensarului, iar cei 50 de preșcolari sunt obligați să studieze în condiții improprii. În aceeași situație se regăsesc și copiii din Lipnița, Ion Corvin și Horia, care învață în spații improvizate în școli, cămine culturale, respectiv în anexe ale școlilor. În toate aceste sate există aceeași problemă: lipsa banilor pentru construcția unor clădiri corespunzătoare. Din păcate, tot copiii au cel mai mult de suferit, pentru că sunt nevoiți să învețe în niște condiții asemănătoare celor de acum 20 de ani.

Taguri articol


12