Cel de-al doilea eveniment artistic din „Luna solidarităţii”, instituită la Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”, în semn de respect pentru suferinţa poporului japonez, a stat sub semnul muzei Terpsichore. Conducerea instituţiei de cultură le-a propus iubitorilor dansului în poante, sâmbătă, o gală cu un program atractiv, menit să restituie publicului valorile baletului clasic. Seara s-a deschis cu un omagiu adus genialului compozitor polonez Frederic Chopin, baletul într-un act „Chopiniana”, în coregrafia lui Mihail Fokin. Cele patru scenete-parodii de gen, pe muzica polonezei, nocturnei, mazurcii şi tarantelei chopiniene, au transpus publicul într-o atmosferă feerică, în care emoţia a fost transmisă prin delicateţea şi expresivitatea mişcărilor realizate pe muzica nemuritorului Chopin. Protagoniştii acestui moment de factură romantică au fost cuplul de prim-solişti Monica şi Horaţiu Cherecheş, Aliss Tarcea şi Irina Ganea-Mihaiu, alături de ansamblul de balet al Teatrului „Oleg Danovski”.
După pauza care a urmat acestui moment de graţie şi visare, sub magia muzicii chopiniene, publicului i s-a pregătit un recital de balet. Prezentată pentru prima dată pe scena de la malul mării, „La vivandiere” i-a adus în faţa spectatorilor pe Amalia Mândruţiu, Sergiu Dan, Delia Luca, Laima Costa, Rie Aoyagi şi Kanoko Suzuki, care au evoluat pe muzica lui Cesare Pugni, după coregrafia clasică a lui Arthur Saint-Leon. Următorul moment, dansul oriental din „Spărgătorul de nuci”, de Ceaikovski, a suscitat atenţia iubitorilor baletului, care au urmărit cu sufletul la gură evoluţia dificilă a Dorinei Drăgoeaş, care a debutat în acest dans şi a colegilor săi, Oleg Godoroja şi Marian Bassarabeanu. Un alt moment special, dar de altă factură, a atras atenţia publicului îndrăgostit de dans clasic, „Moartea lebedei”, pe muzica lui Saint-Saens, după coregrafia clasică.
Monica Cherecheş a uimit, încă o dată, prin graţia mişcărilor sale şi emoţia mesajului transmis. „Fiecare generaţie, fiecare dansatoare pune ceva de la sine pentru a realiza acest moment”, a spus Monica Cherecheş, care a precizat că „Moartea lebedei” a fost dansată, prima dată, de Anna Pavlova.
Apoi, publicul s-a delectat cu un fragment din „Diana şi Acteon”, de Riccardo Drigo, în care au evoluat tinerii şi talentaţii balerini Irina Ganea-Mihaiu şi Adrian Mihaiu. Seara s-a încheiat pe muzica lui Ludwig Minkus, în paşi de... „Seguidilla”, după coregrafia lui Mihail Motovilov, Eliza Maxim şi Sergiu Dan, alături de ansamblul de balet, primind aplauzele entuziaste ale publicului.