La finele anului trecut, numărul de autoturisme din România era de 3,603 milioane de unităţi, în timp ce populaţia era de circa 21,6 milioane de persoane, potrivit datelor Comisiei Naţionale de Prognoză şi Institutului Naţional de Statistică. Avînd în vedere că, în medie, în România o familie este formată din circa trei persoane, un autoturism revenea la două familii. La nivelul Uniunii Europene, în 2005, formată atunci din 25 de state, un autoturism corespundea la două persoane, potrivit datelor Eurostat. Pe primul loc în clasamentul Eurostat se situează Luxemburg, cu un autoturism la circa 1,5 persoane, locul secund fiind ocupat de Italia, cu un autoturism la 1,7 locuitori, în timp ce, în Germania, raportul era de 1/1,8. În Bulgaria şi Polonia, trei locuitori deţineau un autoturism, la nivelul anului 2005, în Ungaria, raportul fiind de un autovehicul la 3,5 persoane. Raportul dintre numărul de locuitori şi numărul de autoturisme a continuat să se îmbunătăţească în ultimii ani în România, coborînd de la un autovehicul la 6,71 persoane în 2004, la o maşină la 6,44 locuitori în 2005. Preţurile medii ale automobilelor comercializate în România sînt mai mici cu 1,8% faţă de preţurile medii ale maşinilor la nivelul UE, iar în Bulgaria, nivelul este inferior cu 2,9%, potrivit unui raport realizat de Comisia Europeană (CE) pentru prima jumătate a anului. Statul din UE cu cele mai ridicate preţuri la automobile este Slovacia, care a devansat liderul anterior al clasamentului, Cehia. La polul opus se plasează Danemarca, unde preţurile medii ale maşinilor sunt cu 5,6% mai reduse decît următoarea clasată, Finlanda, şi cu 0,7% mai mici decît în Lituania. Germania rămîne statul din UE cu cele mai mari preţuri ale automobilelor, în timp ce în Finlanda pot fi cumpărate cele mai ieftine maşini, întrucît o treime din cele 87 de modele comercializate pe piaţa finlandeză au costul cel mai redus din regiune. În România, cel mai mic indice al preţurilor maşinilor, în raport cu un nivel european minim stabilit la 100%, a fost consemnat în cazul modelului Citroen C5, iar cel mai ridicat, în cazul automobilului Alfa Romeo, cu un indice de 127,7%.