Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale au scăzut cu 18,5% în primele şapte luni din 2012, la 50.003 unităţi, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care subliniază adâncirea crizei pe care o traversează sectorul auto din România şi necesitatea unor măsuri urgente de stimulare a achiziţiei de autovehicule noi. \"Este adevărat ca şi în alte state membre ale UE, piaţa auto înregistrează scăderi record (Portugalia, Grecia, Italia, Franţa), dar acestea vin după doi ani (2010, 2011) caracterizaţi de o oarecare stagnare. În plus, trebuie reţinut şi aspectul că tragem cu acest prilej un semnal de alarmă asupra faptului că, din 2008 şi până acum, scăderea pieţei auto din România este de 76% (pentru perioada ianuarie - iulie), în timp ce media UE este de doar - 20%\", se arată într-un comunicat al APIA. În perioada analizată, autoturismele au înregistrat o scădere de 20,5%, atingând un volum de 41.553 de unităţi.
DACIA, ÎN TOP La autoturisme, în primele şapte luni topul pe mărci este format de Dacia, cu 11.006 unităţi vândute (26,5% din total), urmată de Volkswagen (4.745 unităţi / 11,4%), Skoda (3.958 unităţi / 9,5%), Renault (2.787 unităţi / 6,7%), Ford (2.727 unităţi/ 6,6%) şi Hyundai (1.778 unităţi / 4,3%). Pe modele, primul loc este deţinut de Dacia Logan, cu un volum total de 5.534 unităţi vândute, urmat de Dacia Duster cu 3.118 unităţi, Skoda Octavia (2.089 unităţi) şi Renault Clio şi Logan MCV. În funcţie de tipul de combustibil, raportul dintre diesel şi benzină este favorabil motoarelor diesel, care înregistrează o cotă de piaţă de 50,3%, faţă de 41,3% în 2011. Livrările către persoanele fizice au scăzut constant pâna la nivelul lunii iunie, când au înregistrat o cotă de doar 31%, restul de 69% fiind achiziţionate de către persoanele juridice, cotǎ care a rămas nemodificatǎ în luna iulie, potrivit APIA, care susţine că la această situaţie contribuie şi valoarea scăzută a Programului \"Rabla\" din acest an.