Ciclul “Cu cât costă la noi un km de autostradă, ei fac 100 de km” continuă. Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, finalizarea centurii Bucureşti, prin proiectarea şi execuţia ultimelor două secţiuni care fac legătura cu autostrăzile A1 (spre Piteşti) şi A2 (spre Constanţa), va costa până la 424,67 milioane lei, fără TVA (100,4 milioane euro) şi va dura 21 de luni de la data semnării contractului. Contractul este finanţat de la bugetul de stat şi are o durată totală de 69 de luni, din care proiectarea va dura 3 luni, execuţia lucrărilor 18 luni, iar perioada de garanţie 48 de luni. Pentru închiderea inelului de circulaţie este nevoie de execuţia celor două capete ale centurii, în lungime totală de 20,14 kilometri, astfel că licitaţia a fost împărţită în două loturi. Primul lot, în lungime de 8,7 kilometri, este situat între A1 şi DN7, iar lucrările sunt estimate la 153,79 milioane lei, fără TVA, iar lotul doi are o lungime de 11,4 kilometri, între DN 2 şi A2, şi cu o valoare estimativă de 270,88 milioane lei, fără TVA. Pentru a participa la licitaţie, investitorii interesaţi trebuie să depună oferte pentru fiecare lot separat, precum şi o garanţie de 3,05 milioane lei pentru primul lot şi de 5,4 milioane lei pentru cel de-al doilea lot. Ofertele pot fi depuse până la 10 august, urmând să fie deschise a doua zi. Criteriulk de atribuire va ţine cont în proporţie de 80% de preţ şi 20% de propunerea tehnică. Partea de nord a centurii Capitalei, în lungime de 20 de kilometri (situată între DN 7 şi DN 2 Voluntari -Chitila), a fost inaugurată la 1 decembrie anul trecut, în timp ce lucrările de modernizare a părţii de sud a centurii (amplasată între autostrada Soarelui şi autostrada Bucureşti-Piteşti) nu au fost încă finalizate.