Încă un navigator român capturat de piraţii somalezi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Încă un navigator român capturat de piraţii somalezi

Justiție 05 Februarie 2010 / 00:00 590 accesări

Un cargobot libian navigând sub pavilion nord-coreean a fost capturat miercuri dimineaţă de piraţi în zona Golfului Aden, informează reprezentanţii forţei navale antipiraterie desfăşurate de UE (Atalanta). Potrivit liderului Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihălcioiu, nava are la bord zece marinari, unul dintre aceştia fiind român, iar ceilalţi nouă sirieni. Nava „M/V RIM”, cu o capacitate de 4.800 de tone, a fost capturată în nord-vestul Golfului Aden, la sud de coastele Yemenului. Cargoul, proprietate a societăţii libiene White Sea Shipping, naviga în afara culoarului de securitate. „Nava „M/V RIM”, fostă „Râmnicu Vâlcea”, a fost fabricată în 1973 la Galaţi şi a făcut parte din flota românească. Cargoul a fost vândut Belgiei, ajungând în prezent în posesia armatorului libian”, a declarat, Adrian Mihălcioiu. El a adăugat că nava se îndrepta spre India, unde urma să fie vândută şi tăiată. „Este o navă veche, pe care armatorul a considerat că nu mai merită să o păstreze”, a precizat liderul SLN. În prezent, cargoul libian se îndreaptă spre Bazinul Somalez. Acesta este cel de-al treilea vas capturat de piraţii somalezi de la începutul anului.

NEGOCIERILE CONTINUĂ. Pe lângă navigatorul român de pe „M/V RIM”, în mâinile piraţilor somalezi se mai află patru navigatori români, aflaţi pe navele britanice „Asian Glory” şi „St. James Park”. Reprezentantul armatorului britanic în România, managerul Zodiac Maritime Agencies din Constanţa, Sorin Mihalcea, a declarat că se poartă negocieri pentru eliberarea celor patru români răpiţi de somalezi. Până acum nu s-a ajuns la niciun acord.

Reamintim că navele „Asian Glory” şi „St. James Park”, aparţinând firmei britanice Zodiac Maritime Agencies, au fost răpite de piraţii somalezi pe 1 ianuarie 2010, respectiv 28 decembrie 2009. La bordul fiecăreia dintre ele se află câte doi români. „Este o echipă care negociază pentru ambele nave. Echipajele sunt bine şi au cele necesare la bordul navei“, a spus Sorin Mihalcea.

AUTORITĂŢILE ROMÂNE, CRITICATE. Reprezentanţii organizaţiei Ecoterra, singurii care au menţionat prezenţa unui român la bordul navei „Filitsa”, eliberată de piraţi în această săptămână, critică dur autorităţile de la Bucureşti pentru că l-au neglijat pe marinar şi nu i-au înştiinţat familia despre soarta lui. Românul era electricianul-şef de la bordul navei şi a fost complet neglijat de oficiali şi de către armatorul grec Order Shipping Co. Ltd. Oficialii Ministerului Afacerilor Externe (MAE) resping acuzaţiile aduse. „Afirmaţiile conform cărora autorităţile române l-au neglijat pe cetăţeanul român aflat la bordul navei „Filitsa\" sunt neadevărate şi aduc prejudicii nu numai MAE, ci şi familiei cetăţeanului român, care a trecut printr-o perioadă extrem de dificilă”, susţin reprezentanţii ministerului. Declaraţiile oficialilor români sunt susţinute şi de soţia navigatorului român de pe nava „Filitsa”, care a afirmat că a fost în permanenţă informată de autorităţi în legătură cu evoluţia evenimentelor.



12