După ce au ignorat ani la rând administraţiile publice locale mici şi le-au tratat cu spatele, reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) s-au întors către ele nu din alte motive, dar aveau nevoie de spriijin pentru a face primii paşi într-un proiect anunţat cu surle şi trâmbiţe cu numai două zile în urmă de premierul Emil Boc. Chiar dacă nu mai au încredere în administraţia centrală, primarii de comune speră, ca de fiecare dată când a fost lansat un program, că acesta din urmă va fi şi implementat şi că vor avea de câştigat administraţiile locale, respectiv oamenii de rând din mediul rural. Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a semnat, ieri, un protocol de colaborare cu Asociaţia Comunelor din România (ACoR) în vederea oferirii de suport reciproc pentru dezvoltarea infrastructurii, conform reprezentanţilor MTI. ACoR este structura asociativă reprezentativă a primarilor de comune, reprezentând interesele a 2.863 de comune din România. Din partea AcoR, documentul a fost semnat de preşedintele asociaţiei, Emil Drăghici. Protocolul prevede că părţile semnatare colaborează pentru facilitarea începerii lucrărilor de construcţie de autostrăzi, de drumuri de interes naţional şi drumurile vicinale adiacente acestora, precum şi a lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare. În acest sens, primăriile de comune vor susţine demersurile MTI şi ale companiilor din subordinea sau de sub autoritatea acestuia în vederea accelerării procedurilor de transfer şi expropriere pentru cauză de utilitate publică. „Am convingerea că nu putem face lucrări majore de infrastructură într-un timp rezonabil în România fără asemenea parteneriate. Sper ca după semnarea acestor acorduri cu prefecţii şi primarii de comune să reuşim să grăbim procesul de exproprieri“, a declarat Anca Boagiu. La rândul său, Emil Drăghici a declarat: „Orice investiţie înseamnă sprijin pentru dezvoltarea comunelor, iar orice sprijin este binevenit pentru comunităţile din mediul rural. Satele au nevoie de infrastructură rutieră. Multe sate sunt încă nepietruite, iar un astfel de proiect este binevenit“. Prezentă la semnarea protocolului, prim vicepreşedintele ACoR, primarul comunei Cumpăna, Mariana Gâju, a adus în atenţia reprezentanţilor MTI şi problemele de la nivelul judeţului Constanţa. „Am solicitat încă odată şi am primit promisiuni că şoseaua de centură a Constanţei se va amenaja pe malul Canalului Dunăre - Marea Neagră, între Cumpăna şi Agigea, şi va avea la piciorul podului de la Agigea un nod de descărcare a autostrăzii“, a declarat Gâju, care a adăugat că lucrările care vor fi executate prin programul MTI să fie derulate concomitent cu cele ale şoselei de centură. „Este nevoie nu numai de recunoaşterea scriptică, ci de demararea efectivă a lucrărilor“, a mai spus Gâju.