Târgul de Turism al României, desfăşurat în perioada 14 - 17 martie la Romexpo - Bucureşti, a fost vizitat de peste 30.000 de persoane şi a generat încasări de 12 milioane de euro, potrivit informaţiilor date publicităţii de reprezentanţii Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR). Cifrele sunt în creştere faţă de anul trecut, când au venit 25.000 de vizitatori, iar încasările au fost de 10 milioane de euro. Târgul s-a desfăşurat pe 15.000 de metri pătraţi şi a avut 275 de expozanţi. „Pavilioanele agenţiilor de turism au avut expuse oferte din cele mai variate. Preţurile vacanţelor cu tarife promoţionale au fost cuprinse între un euro (pentru o săptămână în Grecia în luna mai), şi peste 20.000 de euro pentru o călătorie cu avionul în jurul lumii, pe o durata de 23 de zile”, au mai spus reprezentanţii FPTR. Ei au adăugat că cererea vizitatorilor târgului pentru vacanţele pe litoral a fost mai mare decât anul trecut, în ciuda „unei slabe promovări din partea ministerului de resort, a cărui imagine în cadrul târgului a fost la limita vizibilităţii”. „Târgurile de turism sunt evenimentele cele mai aşteptate din industrie. Suntem mulţumiţi să constatăm că interesul pentru achiziţionarea produselor turistice în regim de „Early Booking” îşi menţine trendul ascendent. Avem de-a face cu un public matur, care a înţeles rostul cumpărării din timp a vacanţelor, prin intermediul agenţiilor de turism”, a declarat preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, Lucia Morariu.