Agenţia 4 ACE-pr&publicity lansează, în această săptămînă, campania „Mesaje pentru Marea Neagră”. Proiectul are ca scop susţinerea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare Marină „Grigore Antipa” din Constanţa. Proiectul se va desfăşura sub sloganul „Gîndeşte-te la mare, acţionează pentru viitor”. Obiectivul principal este colectarea de fonduri în vederea dotării Institutului „Grigore Antipa” cu echipamentele necesare studierii şi reproducerii speciilor ameninţate. În acest fel, specialiştii vor putea repopula, în viitor, apele Mării Negre. În prezent, se mai exploatează doar cinci din cele 26 de specii de peşti cu importanţă comercială, printre speciile ameninţate numărîndu-se rechinul şi căluţul de mare. „Marea Neagră nu înseamnă numai litoral şi vacanţă de vară, Marea Neagră este a noastră indiferent de anotimp. Este un organism uriaş care, la rîndul său, susţine viaţa a mii de alte organisme. Prin această campanie ne dorim ca tot mai mulţi oameni să conştientizeze importanţa Mării Negre şi să se alăture demersului nostru de a o salva”, a declarat managerul general al 4 ACE, Elena Olteanu. Fondurile strînse vor fi direcţionate şi către programul de recreare a două habitate marine cu rol esenţial în dezvoltarea unor tipuri de peşti şi care adăpostesc o mare diversitate de specii, unele dintre acestea pe cale de dispariţie.