În luna aprilie, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA începe procedura de recrutare a mai mulţi manageri, urmând să angajeze şapte directori şi cinci directori generali adjuncţi. \"Continuând implementarea angajamentelor asumate faţă de instituţiile financiare internaţionale, una dintre cele mai mari companii din România, CFR SA, va derula această procedură în colaborare cu cel puţin trei firme independente, specializate în recrutarea resurselor umane, pentru selectarea personalului pentru cele cinci posturi de Chief Officer (n.r. - director general adjunct). În paralel se va desfăşura şi procedura de selecţie a candidaţilor pentru ocuparea celor şapte posturi vacante de director, procedură care va fi efectuată de o comisie internă a companiei\", se arată într-un comunicat al companiei. Procedurile de selecţie sunt deschise inclusiv pentru persoanele care ocupă în prezent posturile. Selecţia se va încheia în cel mult 45 de zile. \"Această campanie de recrutare se adresează profesioniştilor din sistemul feroviar şi din afara lui, fiind parte integrantă din planul de management pe care l-am prezentat board-ului administrativ. Avem nevoie de o echipă de top management care să îşi asume responsabilitatea unor măsuri fără de care situaţia dificilă a companiei nu se poate redresa. În aceste prime două luni am reuşit deja implementarea unor decizii care au contribuit la reducerea costurilor şi la creşterea sumelor care vor fi încasate de companie. Consumul de combustibil este în scădere cu 15%, precum şi costurile serviciilor din filiale. Vom avea încasări mai mari şi din creşterea chiriilor pentru terenuri şi spaţiile comerciale din gări\", a declarat Dimitrios Sophocleous, director general al CFR SA. Între timp, compania a început discuţiile cu furnizorii pentru a obţine scăderea preţului de achiziţionare a energiei electrice. \"Am creat împreună cu Jandarmeria Română un plan de protecţie care să descurajeze furturile de componente. Doar anul trecut valoarea pierderilor, provocate de reţelele de hoţi, depăşea suma de zece milioane de euro. La această problemă de siguranţă se adaugă şi nivelul extrem de scăzut al investiţiilor de la buget în ultimi zece ani. Anul trecut, din cei 5.000 de kilometri de cale ferată care aveau nevoie de reparatii capitale, au fost executate lucrări doar pe 12,8 km. Din raţiuni de securitate, dar şi comerciale, statul trebuie să investească în acest domeniu critic\", a mai spus directorul companiei.
CFR SA administrează aproximativ 15.000 de km de cale ferată şi are în jur de 23.000 de angajaţi, la care se adaugă aproape 5.000 din filiale. Veniturile companiei s-au plasat anul trecut la 4,09 miliarde lei, iar cheltuielile la 3,02 miliarde lei, rezultând un profit de 1,07 miliarde lei, potrivit rezultatelor preliminare. Comparativ, în 2011 compania a raportat la Ministerul de Finanţe venituri de 4,07 miliarde lei şi o pierdere de 708,4 milioane lei.