Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanţa continuă cercetările în dosarul tragediei de la epava Medy. Oamenii legii au dispus începerea urmăririi penale, in rem, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de ucidere din culpă. „Pentru moment acţiunea penală nu s-a pus în mişcare faţă de o persoană anume. Urmează ca, în baza probelor administrate de procurori, să se stabilească cine se face vinovat pentru moartea lui Cătălin Valeriu Ispas şi a lui Cristian Zarafu. Familiile celor doi sunt hotărâte să meargă până în pânzele albe pentru aflarea adevărului. Cert este faptul că, dacă s-ar fi respectat toate procedurile şi normele de securitate, aceştia nu şi-ar fi pierdut viaţa. Ei nu aveau echipamentul corespunzător, nu erau asistaţi de un echipaj de salvare, iar Căpitănia nu a fost anunţată când nava a plecat din port, căpitanul de pe nava „Cristal” fiind deja sancţionat din această cauză”, a declarat Cătălin Filişan, avocatul familiei lui Cătălin Ispas. Cei doi scafandri dispăruţi pe data de 9 septembrie 2010, Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas, lucrau în baza unor contracte de colaborare pentru SC Hunter’s Company SRL.
TRAGEDIA. Din declaraţiile echipajului care i-a însoţit pe scafandri a reieşit faptul că cei doi bărbaţi care au dispărut au intrat în apă în jurul orelor 18.00, după ce au vizionat înregistrarea făcută de colegii lor care coborâseră la epavă cu doar câteva zeci de minute înainte. Din păcate, cei doi nu au mai ieşit la suprafaţă… Scafandrii rămaşi la bordul şalupei „Cristal“ au făcut câteva coborâri rapide, însă colegii lor au fost de negăsit. Cargoul „Medy“, sub pavilion Turcia, s-a scufundat pe 1 septembrie, la ora 12.50, la aproape şase mile marine de digul de larg al Portului Constanţa, travers cu Cap Tuzla. Cargoul era încărcat cu 3.247 de tone de fier vechi şi plecase din dana 115 a Portului Constanţa Sud Agigea, cu destinaţia Istanbul. Trupul neînsufleţit al lui Cătălin Valeriu Ispas a fost găsit pe data de 13 decembrie de scafandrii firmei turceşti ARAS care aveau misiunea de a intra în sala maşini. La scurt timp după ce scafandrii au tăiat corpul navei pentru a avea acces la tancurile de combustibil şi ulei, aceştia au dat peste trupul unui scafandru. Operaţiunile au fost sistate, fiind alertate imediat autorităţile. După o săptămână, scafandrii turci au scos la suprafaţă şi trupul neînsufleţit al lui Cristian Zarafu, descoperit într-o cameră din apropierea sălii maşini, pe scările care duceau spre cabinele navei.