Transportatorii fluviali înregistrează pierderi de zeci de milioane euro din cauza închiderii circulației navale în urma gheții formate pe Dunăre, a declarat vineri, pentru Agerpres, directorul Sucursalei Drobeta a CNFR Navrom Galați, Florin Bejenaru.
Potrivit acestuia, convoaiele de nave staționează în porturi încărcate cu mărfuri, așteptând redeschiderea traficului naval imediat ce condițiile de iarnă vor permite deplasarea acestora fără riscul de a pune în pericol siguranța acestora și viața echipajelor.
"De asemenea, se cheltuiesc sume importante cu combustibilul necesar efectuării manevrelor în locul de ancorare pentru păstrarea în stare de exploatare a echipamentelor. Întârzierile în livrarea mărfurilor aduc pagube enorme și beneficiarilor", a afirmat Bejenaru.
El a precizat că în afară de sloiurile de gheață, circulația navelor a fost afectată și de debitele mici ale Dunării, situație în care autoritățile navale au emis avize către armatori pentru respectarea gabaritelor de navigație și redimensionarea convoaielor pentru tranzitarea punctelor critice situate în naval de Porțile de Fier II (863+358).
"Autoritățile teritoriale navale din Bulgaria, Serbia, Ungaria și Slovacia au decis, la rândul lor, închiderea circulației fluviale pe Dunăre pentru preîntâmpinarea unor evenimente provocate de sloiurile de gheață. Doar în zona portului sârbesc Novi Sad se desfășoară activități portuare, unde trei spărgătoare de gheață acționează pentru deblocarea șenalului navigabil", a arătat Bejenaru.
Directorul Navrom a mai adăugat că și ecluzările prin barajele Porțile de Fier I și Porțile de Fier II au fost sistate. Prin acestea sunt tranzitate în condiții normale, în ambele sensuri, peste 37 milioane tone de mărfuri pe an.