Numărul incidentelor cu impact semnificativ care au afectat securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii a crescut cu 53% în 2013, la 253, din care cele mai multe conexiuni au fost de telefonie mobilă, aproape 10 milioane, potrivit autorităţii de reglementare în comunicaţii. "Un număr de 253 de incidente cu impact semnificativ au afectat în anul 2013 securitatea şi integritatea rețelelor şi serviciilor de comunicații. Cele mai multe conexiuni afectate de aceste incidente au fost cele de telefonie mobilă (aproape 10 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de internet mobil (peste 7,5 milioane de conexiuni afectate), serviciile de telefonie fixă (peste 2,3 milioane de conexiuni afectate), internet fix şi retransmisia programelor audiovizuale (mai puțin de 1 milion de conexiuni afectate)", a anunţat ANCOM. Comparativ cu datele din 2012, numărul total de incidente raportate de furnizori a crescut de la 165 la 253 în 2013, iar durata medie a unui incident a scăzut de la 8,65 ore în 2012 la 5 ore în 2013", se arată într-o informare a ANCOM. Potrivit datelor raportate de furnizori către ANCOM, un incident cu impact semnificativ a afectat în medie aproximativ 80.000 de conexiuni, iar 80% dintre incidente au fost descoperite în momentul producerii lor. Incidentul mediu a durat 5 ore, în timp ce durata totală a incidentelor raportate pe anul 2013 este de 1.218 ore.
Aproape 40% dintre incidente au avut cauze interne furnizorilor de comunicaţii (erori de sistem software sau hardware, erori umane generate de configurarea şi operarea greşită a echipamentelor), majoritatea, de peste 60%, fiind însă determinate de factori externi (întreruperea alimentării cu energie electrică sau secționarea accidentală a fibrei optice, fenomene naturale, furturi de cabluri etc.). "Deşi erorile de sistem şi acțiunea unor terțe părți sunt responsabile pentru cele mai multe incidente raportate la nivelul anului 2013 (75%), incidentele cu cea mai mare durată de rezolvare au fost provocate de fenomene naturale şi acțiuni rău-intenționate. 89% dintre incidentele raportate ar fi putut împiedica sau perturba apelurile de urgenţă la numărul 112, dat fiind că cele mai multe dintre incidentele din 2013 au vizat serviciile de telefonie mobilă", se arată într-un comunicat al ANCOM.