Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Constanţa a primit fondurile necesare pentru a putea amenaja spaţiul necesar unde va fi amplasat incineratorul de deşeuri. „Sperăm să îl avem funcţional până la finele acestui an”, a declarat directorul DSVSA Constanţa, Gheorghe Dincă. Reamintim că incineratorul a fost achiziţionat, în urmă cu doi ani, ca urmare a unui Program Phare. Punerea în funcţiunea a utilajului a tot fost amânată pentru că nu au existat fondurile necesare. În 2009, printr-un ordin al preşedintelui ANSVSA, toate achiziţiile pentru bunurile de inventar au fost chiar sistate, aşa că nu s-a mai putut face nimic, incineratorul fiind astfel în pericol să... „ruginească”. Ultimul termen pentru punerea sa în funcţiune a fost pentru august 2010. Utilajul va fi montat lângă laboratorul de analize medicale al DSVSA. Suma alocată pentru punerea în funcţiune este de peste 300 mii lei. Precizăm că, în lipsa utilajului, produsele infectate din laboratorul instituţiei, precum şi cadavrele animalelor şi păsărilor suspectate de anumite boli sunt transportate în pungi speciale la un incinerator privat din Agigea, ceea ce presupune cheltuieli mai mari.