Statisticile Eurostat arată că progresele înregistrate în eliminarea decalajului digital sunt unele lente. În perioada 2006-2010, incluziunea digitală a crescut cu o medie de 5% în fiecare an, în timp ce în 2011 aceasta a crescut doar cu 3%, de la 65% la 68%. Europarlamentarul român Adriana Ţicău, membru al comisiei de industrie, cercetare şi energie (ITRE) a Parlamentului European şi raportor pentru „Guvernarea electronică - vârf de lance pentru o piaţa unică digitală competitivă“, a declarat că în România, la facultăţile de informatică sau de ştiinţa calculatoarelor, tinerele sunt bine reprezentate, deoarece educaţia din România a promovat, în mod tradiţional, predarea ştiinţelor exacte încă din învăţământul gimnazial şi liceal. „În plus, domeniul ICT, care este prezent în toate celelalte domenii, este considerat ca asigurând un loc de muncă „curat“, creativ, bazat pe inovare şi care permite împlinirea aspiraţiilor profesionale. Tinerele au dovedit că pot excela în domeniul ICT şi că, în acest domeniu, nu există decât barierele pe care fiecare dintre tineri şi le crează“, a declarat Ţicău.