Incompatibilitatea și salariile, marile probleme din administrație

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ambiguitate și inechitate

Incompatibilitatea și salariile, marile probleme din administrație

Administrație 30 Iulie 2014 / 00:00 547 accesări

Autoritățile locale din mediul rural se lovesc adesea de probleme destul de greu de rezolvat și de lipsuri mari. Partea mai urâtă este că tot locuitorii sunt cei care suferă mai mult. Pentru că zicala „unde-s doi, puterea crește” se aplică și în acest caz, mulți lideri ai autorităților locale se reunesc de câte ori au ocazia, pentru a-și împărtăși din experiență. De aceea, săptămâna aceasta, membrii Adunării Generale a Asociației Comunelor din România se reunesc la Neptun, într-o sesiune extraordinară, pentru a discuta provocările zilnice cu care se confruntă comunitățile. În prima parte a întrunirii, vor avea loc dezbaterile asupra Forumului cooperării descentralizate franco-române, în prezența ambasadorului Republicii Franceze la București, François Saint-Paul. Membrii Asociației Comunelor din România vor mai discuta despre strategiile de promovare și dezvoltare rurală, precum și despre principalele probleme cu care se confruntă, în prezent, comunele.

INCOMPATIBILITATEA, VEȘNICA PROBLEMĂ În această ultimă categorie se află unul dintre subiectele cele mai controversate în ceea ce privește administrația publică. Este vorba despre conflictul legislativ creat în jurul falsei incompatibilități a primarilor care-și reprezintă comunitățile în Adunările Generale ale Asociaților ale operatorilor regionali. Chiar dacă au existat, la un moment dat, discuții privind modificarea legilor care se bat cap în cap, astfel încât să nu mai existe ambiguități, până acum nu s-a concretizat nimic. De aceea, membrii asociației au pregătit o solicitare de modificare legislativă care vizează anularea definitivă a stării de incompatibilitate pentru primarii care au sau vor avea rol de reprezentanți în cadrul AGA a operatorilor regionali. Solicitarea a fost trimisă către mai multe entități, inclusiv Guvernului și Parlamentului.

SALARIZAREA, SUBIECT TABU O altă problemă, care ne afectează indirect atunci când interacționăm cu instituțiile publice, este cea a salarizării funcționarilor. Asta pentru că veniturile mici din administrația publică și lipsa altor facilități înseamnă funcționari lipsiți de motivație, mai slab pregătiți sau chiar personal insuficient în instituțiile publice. Din cauza bugetelor limitate și a grilelor de salarizare fixe, s-a creat în timp o inechitate între angajații fără pregătire și experiență, care lucrează pe salariul minim, și funcționarii publici cu studii superioare și vechime, care lucrează pe același salariu. Așa că n-ar mai trebui să ne mire faptul că lucrurile se mișcă greu la nivel local, din moment ce funcționarii publici sunt plătiți la fel de „bine” ca și muncitorii necalificați. În unele cazuri, funcționarii au salarii chiar mai mici. Și în această situație a fost trimisă o solicitare prin care membrii ACoR cer salarii mai mari și posibilitatea de acordare a facilităților suplimentare pentru funcționarii cu rezultate bune.

Taguri articol


12