Galeria de Artă Senso București a găzduit evenimentul de lansare a cărții „Viața tăcută a naturii. Flori, fructe, delicatese și obiecte în pictura modernă românească, 1916 – 1946“ (volumul II, Editura Monitorul Oficial 2018). Albumul este semnat de Doina Păuleanu, Doctor în Istoria Artei și critic de artă, director al Muzeului de Artă Constanța. Evenimentul a fost moderat de Otilia Ostroițki (Director Tonica Group) și prezentat de reputatul eseist, istoric și critic literar Dan C. Mihăilescu, alături de Anca Vlad, președinte Fildas Catena Grup și președinte Fundația Fildas Art și de Ioana Vlasiu, critic de artă.
Au fost prezente numeroase personalități din domeniul artei și culturii, artiști plastici, scriitori, publiciști, critici literari și de artă, oameni de afaceri, editori. Printre ei s-a remarcat și Paul Surugiu – fuego, el însuși pasionat de pictură, cu multe vernisaje și expoziții în București și în țară, unele dintre ele prezentate și curatoriate de dr. Doina Păuleanu. În vara anului 2016, la Mamaia, cu ocazia vernisajului expoziției personale de pictură „Vitralii“, artistul a conferit Doinei Păuleanu Diploma de Membru de Onoare al proiectului ART BY FUEGO - ARTĂ PENTRU SUFLET (inițiativă care îi sprijină, cu fonduri obținute din vânzarea picturilor realizate de Paul Surugiu, pe marii artiști ai României, ajunși, din diverse motive, într-o situație dificilă, dar și tinerele talente), „pentru regalitatea sa în arta românească, la mal de mare, fiind devotată profesiei și tratând cu maximă seriozitate cariera de succes ce a transformat-o treptat într-unul din eroii zilelor noastre“. În toamna aceluiași an, Doina Păuleanu a vernisat și prezentat expoziția de pictură „Casa Părintească“ a artistului (Palatul Parlamentului, Sala de expoziții „Constantin Brâncuși”). De remarcat faptul că în 2016 a fost lansat volumul I, al lucrării „Viața tăcută a naturii. Flori, fructe, delicatese și obiecte în pictura modernă românească“, ce făcea referire la perioada 1846 – 1916. „Unul dintre cei mai pregnanți și integri oameni de cultură ai României, doamna Doina Păuleanu este un reper atunci când vorbești despre artă în țara noastră. Autoare a numeroase volume, critic reputat și intelectual rasat, domnia sa dovedește lumii că oamenii speciali nu au nevoie de prea mult pentru a face performanță – omenia, seriozitatea, cunoașterea, curiozitatea și înțelepciunea sunt suficiente. Este un simbol incontestabil, obiect de studiu, o enciclopedie...“, a declarat Paul Surugiu.
Astfel, Volumul II al primei monografii a genului publicată în România - semnată Doina Păuleanu, se referă la creația marilor noștri artiști care au realizat naturi moarte în perioada 1916 – 1946. Apărut în condiții grafice deosebite la Editura Monitorul Oficial, albumul este rezultatul unei susținute activități de documentare, dar, în același timp, un răsfăț vizual însoțit de comentariul unui apreciat cercetător în domeniu. În cele 312 pagini sunt cuprinse peste 200 de ilustratii ale tablourilor care se află atât in instituții publice de profil – Muzeul Național de Artă al României și Muzeul Colecțiilor de Artă, Muzeul Municipiului București, muzeele din Constanța, Arad, Bacău, Bârlad, Brașov, Brăila, Craiova, Cluj-Napoca, Iași, Piatra-Neamț, Ploiești, Târgu Mureș, Tulcea, cât și în importante colecții private din țară. Este vorba despre o istorie a naturii moarte în pictura românească din 1916 - data morții lui Ștefan Luchian, cu care s-a încheiat volumul I și până în anul 1946 și analizează evoluția genului în pictura lui Nicolae Tonitza, Ștefan Dimitrescu, Francisc Șirato, Theodor Pallady, Gheorghe Petrașcu și Ion Theodorescu-Sion. Iată titlurile capitolelor cărții: „Posteritatea lui Ștefan Luchian“, „Fuzee de culori - Nicolae Tonitza“, „Natură intelectualizată - Francisc Șirato“, „Înalta conștiință profesională a lui Ștefan Dimitrescu“, „Cheia picturii lui Pallady sunt naturile moarte“, „Somptuozitatea obiectelor tăcute - Gheorghe Petrașcu“, „Versatilitatea picturii lui Ion Theodorescu-Sion“. „Un ultim volum se va referi la creația celorlalți autori de naturi moarte care au activat în perioada interbelică, pentru a alcătui o sinteză revelatoare asupra unui gen artistic care i-a atras și i-a pasionat pe cei mai importanți pictori români“, a spus Doina Păuleanu cu ocazia lansării găzduite de Galeria de Artă SENSO, unde toate vernisajele expozițiilor care au loc aici sunt prezentate de autoare.
Doctor în Istoria Artei, Universitatea București și director al Muzeului de Artă Constanța din 1990, Doina Păuleanu a absolvit Institutului de Arte Plastice Nicolae Grigorescu București (astăzi Academia Națională de Arte), secția Istoria și teoria artei. A publicat numeroase cărți și albume de artă - Regalitatea și marea, „Tonitza“, „Cazinoul din Constanţa. Boemă, loisir şi patrimoniu european la Marea Neagră“, „Pictori români la Balcic“). Activitatea sa a fost recompensată cu distincții și premii speciale, dintre care amintim: Premiul pentru patrimoniul cultural naţional, Ministerul Culturii şi Cultelor și Premiul pentru critică al Uniunii Artiştilor Plastici din România - 2003, Ordinul Meritul Cultural în grad de Ofiţer – 2004, Premiul ”George Oprescu” pentru Istoria artei al Academiei Române - 2007 sau Chevalier de l’Ordre des Arts et des Lettres, Franţa – 2008.