INCREDIBIL! Cum țepuiesc vânzătorii de la tarabele stradale clienții?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
S-a lăsat și cu o tentativă de mituire a comisarilor Protecției Consumatorilor

INCREDIBIL! Cum țepuiesc vânzătorii de la tarabele stradale clienții?

Social 17 August 2017 / 17:24 4523 accesări

Vânzătorii stradali de legume și fructe, care nu fac altceva decât să strice imaginea orașului, transformând totul într-o mare țigănie, apelează și la metode mai puțin ortodoxe pentru a se îmbogăți. Atenție, nu îi băgăm pe toți în aceeași oală! O clientă a unei tarabe stradale de legume și fructe a reclamat la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Constanța că a fost păcălită de către vânzător; ea a oferit 50 de lei acestuia după ce a cumpărat unele produse, însă restul primit a fost de la 10 lei, individul motivând că, de fapt, femeia atât ar fi dat. Comisarii CJPC au răspuns în scurt timp reclamației, s-au deplasat la respectiva tarabă, din zona Boema - Constanța, și au trecut la verificări.

CE AU DESCOPERIT? O serie de nereguli au depistat comisarii CJPC, care au încercat să fie ”acoperite” de către comerciant cu... o mituire a celor de la CJPC. Respectivul operator economic nu avea cântar cu inspecție metrologică "la zi", nu avea informații cu privire la proveniența și calitatea produselor. La solicitarea comisarilor, casa de marcat a fost scoasă dintr-o pungă bine legată, ceea ce înseamnă cu evaziunea fiscală este ”în floare”. De altfel, câți dintre cei care obișnuiesc să cumpere de la vânzătorii stradali primesc bonuri fiscale? Comerciantul verificat a tot atras atenția comisarilor CJPC să-i verifice pe toți vânzătorii de legume și fructe, nu doar pe el, explicând că toți au aceleași probleme. În timp ce încerca să caute documentele care să ateste legalitatea activității, din teancul de hârtii au ieșit mai mulți gândaci.

DUPĂ TENTATIVA DE MITUIRE! După tentativa de mituire, comisarul șef adjunct al CJPC Constanța, Horia Constantinescu, l-a anunțat pe respectivul operator economic că este nevoit să depună plângere la Poliție, potrivit legii. OG 21/1992 Rep. Art. 11 arată că produsele şi serviciile oferite consumatorilor se măsoară cu mijloace de măsurare şi control adecvate, verificate metrologic, potrivit reglementărilor legale. „Din păcate, lipsa verificării metrologice coroborată cu lipsa la cântar induce premisele unor infracțiuni și de aceea CJPC Constanța a intervenit cu celeritate și a redirecționat conform competențelor organelor de urmărire penală”, a declarat directorul ANPC, Paul Anghel. „Va fi sesizat și SIF, iar pentru Antifraudă, ANAF, DGA au fost deja lăsate mesaje. A fost apelat și numărul 112. În ceea ce privește încercarea de a oferi mită, consider că doar denunțând vom reuși să limităm, dacă nu chiar să eradicăm aceste metehne“, a adăugat directorul ANPC.



12