Incredibil: peste 20 de tone de apă cu E-Coli, la vânzare!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Atentat la sănătatea consumatorului! S-a activat Sistemul Rapid de Alertare

Incredibil: peste 20 de tone de apă cu E-Coli, la vânzare!

Eveniment 27 Iunie 2014 / 00:00 17883 accesări

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a anunțat în cadrul unei conferințe de presă, organizată la Năvodari, că pe parcursul unor controale tematice, în perioada 25 mai - 6 iunie, s-au descoperit loturi de apă îmbuteliată cu grave probleme, care ar fi putut să afecteze serios sănătatea consumatorului. Astfel, în 11 iunie, în urma rezultatelor analizelor de laborator, s-a descoperit la un lot prezența bacteriei E-Coli, dar și a altor bacterii coliforme. 1,2 tone de apă din lotul cu probleme au fost retrase de pe piață și s-au aplicat sancțiuni în valoare de 15.000 de lei. Ca urmare a gravelor nereguli depistate, acțiunile de control au continuat. După mai multe verificări, în 26 iunie s-a constatat că alte trei loturi prezentau bacteria E-Coli, evenimentul fiind anunțat pe Sistemul Rapid de Alertare (SRAA). Producătorul a primit amenzi în valoare de 5.000 de lei. Totodată, au fost retrase de pe piață alte 19,9 tone de apă. În acest sens au fost anunțate și Direcția Sanitar-Veterinară și Direcția de Sănătate Publică. ”Tot ce ține de competența ANPC am făcut. Am alertat autoritățile competente, atât DSV, cât și DSP. Acum ele trebuie să intre pe fir și să își facă treaba mai departe”, a spus președintele ANPC, Marius Alexandru Duncă. Întrebat de jurnaliști care este numele producătorului sau al apei infectate cu bacteria E-Coli, acesta a refuzat să răspundă, dând asigurări că nu mai există la comercializare apă din lotul cu probleme. Precizăm că la Constanța nu a fost descoperită apă cu probleme.

COMANDAMENTUL ANPC PE LITORAL Duncă a anunțat că, începând de pe 15 iunie, a fost activat comandamentul de protecție a consumatorului de pe litoral, care își va desfășura activitatea până pe 31 august. În Mamaia, Neptun și Costinești sunt deschise oficii în care lucrează câte șase comisari detașați din țară, alături de colegii lor de la Protecția Consumatorului Constanța. ”Comisarii urmăresc să se respecte prevederile legale din punct de vedere al protecției consumatorului”, a spus președintele ANPC. Locațiile în care își desfășoară activitatea oficiile înființate pe litoral sunt hotelul Venus - Mamaia (telefon 0241/831933), hotelul BTT (telefon 0241/734910), în Costinești, și hotelul Miorița (0241/731900), pentru oficiul din Neptun. Comisarul a invitat toți turiștii nemulțumiți de serviciile și produsele care li se oferă să facă sesizări la oficii sau pe adresa de e-mail: office@anpc.ro.

Taguri articol


12