Consilierii locali care îi înlocuiesc temporar în funcţie pe primari sau viceprimari, în situaţiile în care postul devine vacant sau titularul este suspendat din funcţie, vor primi o indemnizaţie majorată, echivalentă cu salariul încasat de aceştia, conform unui proiect de Ordonanță de Urgență a Guvernului. În proiectul de act normativ, justificarea Executivului este că legislaţia permite, în caz de vacanţă a funcţiei de primar sau viceprimar şi în caz de suspendare din funcţie a acestora, ca atribuţiile să fie preluate temporar de către un consilier local, dar indemnizaţia consilierului rămâne la acelaşi nivel. În opinia Guvernului, neluarea măsurilor adecvate în asigurarea indemnizaţiei aferente funcţiei îndeplinite în situaţia de vacanţă a funcţiei de primar sau de suspendare din funcţie a primarului, respectiv a viceprimarului creează sincope cu efecte negative privind desfăşurarea în bune condiţii a activităţii la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale. Ordonanţa stabileşte că un consilier local ce va îndeplini temporar atribuţiile viceprimarului va primi o indemnizaţie lunară unică egală cu cea a funcţiei de viceprimar, în perioada exercitării funcţiei, iar în situaţia în care sunt suspendaţi din funcţie, în acelaşi timp, atât primarul, cât şi viceprimarul, consilierul care îi înlocuieşte temporar va primi o indemnizaţie lunară unică egală cu cea a funcţiei de primar.