Industria alimentară, denunţată drept principala cauză a obezităţii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Industria alimentară, denunţată drept principala cauză a obezităţii

Monden 13 Mai 2014 / 00:00 579 accesări

Industria alimentară, care întreţine dependenţa de zahăr, este principala responsabilă de flagelul obezităţii care afectează SUA, denunţă documentarul „Fed Up”, lansat, în weekend, în sălile de cinematograf americane. Filmul de 90 de minute relevă o realitate paradoxală: americanii nu au făcut niciodată atât de mult sport ca în prezent şi nu au căutat niciodată să consume atât de multe produse cu conţinut redus de calorii şi, totuşi, doi din trei americani sunt supraponderali şi generaţii întregi de americani vor trăi mai puţin decât părinţii lor. Cauza ar fi faptul că, întocmindu-şi politicile de sănătate publică, autorităţile le-au condamnat la eşec pe toate pentru că s-au înşelat asupra ţintei. Responsabilă de obezitate nu este lipsa de exerciţiu fizic, ci zahărul.

„Obezitatea este o problemă de 30 de ani şi suntem pe cale să atingem punctul de ruptură”, a explicat realizatoarea Stephanie Soechtig într-un interviu. „În cele din urmă, banul este în centrul problemei. Sunt în joc bani mulţi pentru industria alimentară şi, din nefericire, aceasta îi influenţează pe politicieni”, susţine realizatoarea. Documentarul, prezentat în cadrul Festivalului de Film de la Sundance, demonstrează că 80% dintre produsele alimentare vândute în SUA conţin zahăr adăugat care acţionează asupra consumatorului ca un drog, transformându-l în veritabil toxicoman.

Obezitatea nu este o problemă doar a SUA. Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a tras semnalul de alarmă în Mexic, Africa de Sud, Arabia Saudită, Venezuela şi Iordania. În toate aceste ţări, 30% din populaţie este supraponderală sau obeză. La rândul său, Prima Doamnă a SUA, Michelle Obama, a iniţiat campania „Let's move”, iar unii politicieni au încercat să oblige industria agro-alimentară să reducă conţinutul de zahăr în produsele sale, dar companii ca Coca-Cola, Pepsi-Cola şi Pizza Hut nu au dispărut din cantine şi din şcoli, constată realizatoarea filmului. „Sunt numeroşi cei din guvern care au încercat să facă ceva, dar există interese financiare în joc şi se observă, la urma urmei, că guvernul preferă în prezent să facă bani mai degrabă decât să se ocupe de oameni”, denunţă Stephanie Soechtig. „Putem schimba industria alimentară refuzând să-i mai cumpărăm produsele şi votând politicieni care vor să amelioreze viaţa”, continuă aceasta. „Mai mult decât de bani, ei au nevoie de voturile noastre. Este genul de luptă pe care părinţii şi copiii trebuie s-o ducă împreună. Copiii sunt viitorii alegători. Toată lumea trebuie responsabilizată”, subliniază realizatoarea.



12