Industria modei, „descusută“ de Parlamentul Marii Britanii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ce se întâmplă? Tricouri la 2 lire, stocuri distruse, fast fashion

Industria modei, „descusută“ de Parlamentul Marii Britanii

Economie 29 Noiembrie 2018 / 17:00 1470 accesări
Burberry a distrus produse de 30 milioane lire, în loc să le vândă ieftin, ca să protejeze exclusivitatea brand-ului

Burberry a distrus produse de 30 milioane lire, în loc să le vândă ieftin, ca să protejeze exclusivitatea brand-ului

Membrii Parlamentului Marii Britanii investighează impactul așa-numitei „fast fashion“ (modă rapidă - n.r.), întrebând firmele cum reușesc să justifice prețurile atât de scăzute, potrivit BBC. În cadrul unei comisii, conducerea brand-ului Primark a fost întrebată cum face profit vânzând tricouri la prețul de 2 - 3 lire sterline/bucata. Răspunsul a fost următorul - „Nu prea facem publicitate, iar asta ne salvează anual de cheltuieli de 100 - 150 milioane lire, comparativ cu rivalii noștri mai mari. Asta ține prețul nostru scăzut“. Referitor la deșeuri, oficialii Primark au spus că nu au un stoc mare de produse nefolosite și că vor lansa o schemă take-back pentru consumatori, din 2019 - hainele vechi vor putea fi returnate și refolosite de organizațiile de caritate. Investigația are loc în contextul în care producția mondială de textile a ajuns la emisii anuale de carbon de 1,2 miliarde tone, mai mari decât cele generate de zborurile internaționale și transportul maritim. Și cei de la casa online de modă Boohoo au fost întrebați cum reușesc să vândă rochii cu 5 lire sterline. Ei au explicat că acest preț de aplică unui număr mic de rochii, în mod intenționat; produsele sunt vândute în pierdere, pentru a genera mai mult trafic pe site. Și brand-ul de lux Burberry s-a apărat, firma fiind criticată, la începutul anului, că a distrus stocuri de 30 milioane lire sterline. Burberry a recunoscut distrugerea hainelor nevândute, precum și accesoriilor și parfumurilor; ele n-au fost vândute la preț redus pentru a proteja exclusivitatea și valorea brandului. Șefa departamentului de afaceri Burberry, Leanne Wood, a declarat parlamentarilor că firma s-a angajat să oprească activitatea, dar a adăugat că practica este una obișnuită în industria modei.

Taguri articol


12