Industria textilă, în picaj

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Industria textilă, în picaj

Economie 11 Mai 2010 / 00:00 368 accesări

PESIMISM. Industria textilă este puternic afectată de criza economică, printre cele mai grave urmări fiind scăderea producţiei, a exporturilor şi a numărului de angajaţi, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă susţinută la Constanţa, preşedintele Federaţiei Patronale a Textilelor, Confecţiilor şi Pielăriei (FEPAIUS), Aurelienţu Popescu. „Această industrie este de cinci ani într-o cădere continuă. De altfel, ne mirăm cum mai supravieţuim. Sperăm ca, la sfârşitul anului, să mai avem măcar jumătate din numărul fabricilor care erau acum cinci ani, respectiv 9.500”, a declarat Popescu. El a afirmat că producţia industrială a rămas constantă, însă aceasta a scăzut anul trecut cu 25% faţă de 2008, principalele cauze fiind scăderea exporturilor şi a consumului pe piaţa internă. În ceea ce priveşte numărul de salariaţi existenţi în industria uşoară, aceştia au scăzut de la o lună la alta. „În primele două luni ale acestui an, numărul salariaţilor a scăzut cu 50.000 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 276.000 câţi erau în 2009, la 224.000. Din cauza disponibilizărilor, rândurile şomerilor s-au îngroşat”, a spus Popescu. Nici perspectiva de viitor nu este una prea optimistă pentru cei care lucrează în acest sector. „Producătorii sunt disperaţi şi îşi mai pun speranţe doar în expoziţiile cu vânzare unde mai speră să mai vândă din stocuri”, a arătat preşedintele FEPAIUS.

CONSUM ÎN CRIZĂ. Conform unor date statistice prezentate de Popescu reiese că, în momentul de faţă, 10% dintre gospodării sunt afectate în foarte mare măsură de criza economică, 50%, în mare măsură, iar 40% din populaţie trăieşte de la o lună la alta. De asemenea, 58% din populaţie caută să cumpere îmbrăcăminte şi încălţăminte mai ieftină, iar numărul de clienţi care vizitează magazinele, în condiţiile în care preţurile nu au scăzut foarte mult, se comportă ca simpli spectatori ai noilor tendinţe din modă. În aceste condiţii, la nivelul consumatorului de rând, starea generală pare a fi mai curând de prudenţă, iar obiceiurile de consum s-au schimbat substanţial, recurgând la diminuarea acestuia. „Se observă tendinţa că cei mai mulţi dintre românii care cumpără articole vestimentare o fac acum mai mult din necesitate şi nu din dorinţa de a-şi schimba garderoba pentru a fi în pas cu noile tendinţe din modă. Ce se învaţă, totuşi, din această criză, este faptul că trebuie să fim mai prudenţi în ceea ce facem, respectiv în ceea ce priveşte modul cum cheltuim banii”, a subliniat preşedintele FEPAIUS.

Taguri articol


12