În următorii trei ani, industria alimentară şi cea de producţie a băuturilor trebuie să se implice în lupta împotriva obezităţii, a declarat, ieri, comisarul european pentru sănătate Markos Kyprianou. Potrivit agenţiei franceze Reuters, Kyprianou nu a trecut la trasarea unor reguli stricte pentru companiile care produc alimente, asemănătoare măsurilor pentru interzicerea fumatului, atunci cînd a vorbit despre prevenirea obezităţii, dar a prevenit companiile să ia atitudine în acest sens. „Dacă situaţia va rămîne neschimbată pînă în 2010, am putea introduce reglementări legislative noi”, a spus comisarul european. Din 300 millioane de adulţi din întreaga lume care sînt obezi sau supraponderali, peste 15 milioane locuiesc în spaţiul comunitar. UE estimează că aprox. trei milioane de copiii europeni sînt în acest moment obezi şi alţi 85.000 devin astfel, în fiecare an. Se preconizează că, pînă în anul 2010, obezitatea va afecta unul din 10 copii care locuiesc în Europa şi Asia Centrală. Unele organizaţii de consumatori şi ONG-uri se aşteptau la o strategie mai agresivă în privinţa prevenţiei obezităţii, ca reguli stricte de publicitate pentru anumite produse alimentare, mai ales pentru produse dedicate copiilor ca şi reguli de etichetare. Comisia a stabilit, printre altele, revizuirea programelor privind nutriţia, realizarea unor programe care să promoveze alimentaţia sănătoasă şi realizarea unui studiu despre activitatea sportivă a cetăţenilor. „Comisia va monitoriza progresul şi performanţa actorilor implicaţi într-un raport care va fi prezentat în 2010, pentru care va colabora cu Organizaţia Mondială a Sănătăţii pentru a putea îmbunătăţi supravegherea nutriţiei şi a activităţii fizice, precum şi a stării de sănătate a europenilor”, a decis UE.