Puţini proprietari de apartament ştiu că pot verifica singuri dacă asociaţia din care fac parte are sau nu datorii la plata utilităţilor. Potrivit purtătorului de cuvânt al Regiei Autonome de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) Constanţa, Liliana Enache, constănţenii care vor să verifice dacă banii lor au ajuns, într-adevăr, la furnizor, nu trebuie decât să se prezinte la sediul RADET de pe strada Badea Cârţan, nr. 14A, la Biroul de Informaţii Comercial, cu buletinul (pentru a dovedi că locuiesc în imobilul care face parte din respectiva asociaţie). „El va primi răspunsul pe loc. Dacă nu doreşte răspunsul pe loc, el poate depune o cerere la Registratură, tot la sediul RADET, urmând să primească răspunsul în termenul legal de 30 de zile”, a declarat Liliana Enache. O metodă mult mai comodă şi la fel de eficientă o reprezintă trimiterea unei petiţii online, pe site-ul www.radet-constanta.ro (pe prima pagină, la rubrica Petiţii online). În ceea ce priveşte verificarea facturilor către SC RAJA SA Constanţa, potrivit purtătorului de cuvânt al societăţii, Irina Oprea, locuitorii judeţului se pot adresa centrelor zonale ale societăţi, din localităţile în care domiciliază. „Pentru abonaţii din Constanţa, centrul este situat pe bulevardul Mamaia nr. 281 (la Biroul urmărire debitori). Pentru a obţine informaţiile solicitate, consumatorii trebuie să dovedească că locuiesc în imobilul pentru care cer datele respective şi că pot fi afectaţi direct în cazul în care asociaţia are datorii”, a spus Irina Oprea.