Autorităţile din Constanţa au început, zilele trecute, o amplă campanie de informare privind taxa de promovare a turismului. Aşa se face că inspectorii Serviciului Constatare şi Control din cadrul Serviciului Public de Impozite şi Taxe (SPIT) Constanţa au plecat, începând de luni, pe teren în Mamaia şi Sat Vacanţă pentru a anunţa contribuabilii cu privire la această taxă, taxa pentru spaţii verzi şi taxa pentru creşterea gradului de linişte şi siguranţă în derularea activităţilor economice. Toate sunt destinate special celor care locuiesc ori îşi desfăşoară activitatea în Satul de Vacanţă şi staţiunea Mamaia. Directorul executiv al SPIT, Virginia Uzun, spune că această campanie are drept scop informarea operatorilor economici cu privire la cuantumul acestor taxe şi termenele de declarare şi de plată. În doar două zile de mers pe teren, inspectorii SPIT au stat de vorbă cu 778 de contribuabili din care 598 persoane fizice, proprietari de locuinţe, şi 180 de operatori economici, care şi-au exprimat speranţa că promovarea staţiunii şi a turismului pe litoralul românesc îi va ajuta în atragerea de turişti.
ÎNTREBĂRI Au existat şi contribuabili care au avut întrebări cu privire la cuantumul taxei ori unde se încadrează fiecare operator în funcţie de activitatea pe care o desfăşoară. Aşa se face că reprezentanţii SPIT au explicat că termenul de complex hotelier reprezintă un ansamblu de structuri de primire turişti cu funcţiuni diferite care sunt exploatate de acelaşi operator economic, sunt amplasate în perimetrul aceleiaşi unităţi de cazare, iar activităţile realizate sunt cuprinse într-o singură evidenţă contabilă. „În această situaţie, taxa pentru promovarea turismului datorată este în cuantum de 4.000 lei/an. În cazul în care condiţiile precizate anterior nu sunt îndeplinite cumulativ, taxa este datorată pentru fiecare activitate desfăşurată în parte. De exemplu, dacă restaurantul este utilizat de către un operator economic, iar hotelul este utilizat de altul, totalul taxei de promovare a turismului datorată este în cuantum de 7.500 lei/an şi anume 3.500 lei/an pentru restaurant, respectiv 4.000 lei/an pentru hotel“, a declarat Uzun.
DESTINAŢIA FONDURILOR De asemenea, preşedintele Asociaţiei Litoral - Delta Dunării, Corina Martin, a explicat că principiul care a stat la baza taxei a fost că fiecare agent economic care activează într-o staţiune turistică - hoteluri, restaurante, terase, cluburi, beach-baruri, magazine - care beneficiază de acţiunile de promovare derulate în staţiunea Mamaia şi încasează venituri din activitatea de turism şi activitaţile conexe trebuie să contribuie la bugetul de promovare a destinaţiei. Taxa de promovare va fi colectată de SPIT, urmând ca 80% din fonduri să fie transferate către Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunării, iar 20% să rămână la bugetul local. „Printre acţiunile de promovare pe care ni le propunem se numără participările la târgurile de turism naţionale şi internaţionale, realizarea de materiale de promovare turistică dedicate, campanii de promovare media şi organizarea de evenimente care să crească traficul turistic în staţiunea Mamaia“, a declarat Corina Martin.