La propunerea Poliţiei Transporturi din România, problema sustragerilor de componente de la infrastructura feroviară a fost abordată de toate statele membre RAILPOL (Organizaţia poliţiilor transporturi feroviare din ţările membre ale Uniunii Europene), fiind stabilite cele mai bune practici în scopul prevenirii şi reducerii acestui gen de criminalitate. S-a constatat că sustragerile de la infrastructura feroviară nu sînt specifice doar României, aceasta fiind o problemă la nivel european. La iniţiativa Poliţiei Transporturi din România, s-au organizat, la nivel european, acţiuni pentru prevenirea şi combaterea acestor infracţiuni, ultima operaţiune de acest gen fiind desfăşurată pe 22 aprilie, simultan pe teritoriul tuturor statelor membre RAILPOL, Italia, Germania, Marea Britanie, Olanda, Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria etc. Alături de structurile specializate din Poliţia Română au mai participat specialişti din Ministerul Transporturilor, Garda Financiară şi Garda de Mediu. Pornind de la realitatea că nu se poate asigura permanent paza întregii reţele de cale ferată, s-a elaborat şi implementat un plan de acţiune în sistem integrat. Planul a fost realizat împreună cu Poliţia Rutieră şi Poliţia de Ordine Publică pentru intervenţia în mod operativ în zonele unde nu funcţionează Posturi de Poliţie Feroviară, a formaţiunii de poliţie care se află cel mai aproape de locul comiterii faptei. Potrivit statisticilor, în primul trimestru al acestui an, la nivelul întregii ţări, infracţiunile care au afectat structura feroviară au scăzut cu peste 30% faţă de perioada similară din 2007.