Infrastructura feroviară din portul Constanţa, în administrarea APM

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Infrastructura feroviară din portul Constanţa, în administrarea APM

Justiție 21 Februarie 2009 / 00:00 698 accesări

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) Constanţa va prelua prin concesiune de la CFR SA administrarea infrastructurii feroviare din portul Constanţa, pentru a dezvolta capacitatea feroviară a acestuia. „Pentru semnarea contractului de finanţare dintre Autoritatea de Management pentru POS Transport şi pentru buna implementare a proiectului, se impune trecerea administrării infrastructurii feroviare din Portul Constanţa în administrarea CN APM Constanţa, în baza unui contract de concesiune încheiat cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii”, se arată într-un proiect de ordonanţă de urgenţă pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul feroviar, elaborat de ministerul de resort. Infrastructura va fi concesionată pe perioada implementării proiectului. Dezvoltarea capacităţii feroviare a portului necesită fonduri de 77,49 milioane lei, din care 38,91 milioane lei reprezintă contribuiţia Comisiei Europene, prin Fondul European de Dezvoltare Regională. CN APM Constanţa este o societate comercială pe acţiuni, cu capital integral de stat. Compania asigură funcţionarea porturilor maritime Constanţa, Midia şi Mangalia şi portului turistic Tomis. Alte puncte ale proiectului se referă la transpunerea unor directive europene în legislaţia românească, în vederea liberalizării pieţei de transport feroviar de călători, programată pentru 2010. Astfel, de la 1 ianuarie 2010, operatorii de transport feroviar din statele membre ale UE vor avea drept de acces la infrastructura feroviară din România pentru a realiza transport feroviar internaţional de călători.

Totuşi, proiectul de act normativ menţionează că, în cazul în care în România ponderea transportului feroviar internaţional de călători constituie mai mult de jumătate din cifra aferentă fluctuaţiei călătorilor clienţi ai operatorilor de transport feroviar, dreptul de acces la infrastructura feroviară se va acorda de la 1 ianuarie 2012. În luna octombrie a anului trecut, directorul general al CFR Călători de la acea dată a declarat că liberalizarea pieţei de transport feroviar de călători va avea loc în România în 2012, cu doi ani mai tîrziu decît termenul iniţial. Tariful pentru companiile de transport pentru exploatarea rutelor va fi stabilit prin hotărîre de Guvern, atunci cînd condiţiile de dezvoltare a pieţei de transport feroviar internaţional de călători o vor impune, se mai arată în proiectul de ordonanţă de urgenţă.



12