Infrastructura de transport din România necesită investiţii importante, care pot fi atrase de la UE, în condiţiile în care starea precară a acesteia face ca parcurgerea unei distanţe să dureze de două ori mai mult decât în statele vest-europene, potrivit reprezentanţilor Consiliului Investitorilor Străini (CIS). „Este foarte greu să atragi investiţii dacă nu ai infrastructură\", a declarat preşedintele CIS, Shachar Schaine. El a afirmat că parcurgerea a 1.000 de kilometri în România durează dublu în comparaţie cu ţările din vestul Europei. Reprezentanţii Consiliului Investitorilor Străini au avansat autorităţilor mai multe propuneri privind îmbunătăţirea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice de infrastructură rutieră, segment unde atragerea de fonduri europene şi eficientizarea proiectelor ar putea compensa nivelul redus al fondurilor de la buget. Propunerile au vizat în principal licitaţiile publice, stabilirea preţurilor şi procedurile de contestare. CIS a organizat mai multe grupuri de lucru pe diferite segmente, care propun diverse recomandări autorităţilor pentru îmbunătăţirea mediului de afaceri. „Având în vedere rezultatele nesatisfăcătoare ale anului 2009, este esenţial ca Guvernul să atingă un nivel înalt de atragere de fonduri UE. România este eligibilă pentru sume substanţiale din fondurile europene\", a declarat Markus Wirth, membru al CIS şi director general al producătorului de ciment Holcim (România). El a apreciat că fondurile bugetare alocate investiţiilor în infrastructură în acest an sunt suficiente dacă vor fi utilizate pentru proiecte clare, care să fie finalizate, la acestea urmând să se adauge bani proveniţi de la UE. CIS a fost înfiinţat în 1997 şi este format din 110 companii care au investit, până în prezent, în România, peste 30 de miliarde de euro şi au aproximativ 180.000 angajaţi.