ING Bank a explicat, joi seara, care sunt motivele pentru care unii clienţi ai băncii au avut probleme în a accesa serviciile de internet banking în cursul aceleiaşi zile, subliind că nu există riscul unei breşe de securitate şi a unui atac de tip hacking.
„În cursul zilei de astăzi, 17 ianuarie 2019, ING a înregistrat intermitent un volum crescut al traficului de internet către serviciile online ING, respectiv platforma de internet banking retail - ING Home'Bank, internet banking pentru companii IMM-uri (ING Business) şi tranzacţii online, ce a dus în scurte intervale de timp la imposibilitatea unor utilizatori de a se accesa serviciile, manifestat şi în incidentul anunţat astăzi. Investigaţiile realizate până în acest moment de echipele tehnice ING în colaborare cu furnizorii de internet, indică faptul că serviciile online ING au fost afectate ca urmare a unui Distributed Denial of Service (DDoS). Nu este vorba despre un atac de tip hacking şi nu există pericolul unei breşe de securitate”, au precizat reprezentanţii ING Bank, joi seara, printr-un comunicat de presă.
DDoS presupune afectarea disponibilităţii sistemelor informatice sau întreruperea unor servicii furnizate prin intermediul sistemelor IT, prin supra-încărcarea serviciului/ sistemului cu un volum de trafic de date peste nivelul maxim acceptat de sistem.
„În astfel de cazuri, serviciile / sistemele vizate pot să nu fie accesibile pentru anumite intervale de timp sau pot fi accesate cu dificultate. Reamintim faptul că un astfel de scenariu nu pune în pericol datele sau banii clienţilor. Echipa noastră de specialişti au luat măsuri pentru a minimiza impactul şi monitorizează continuu evoluţia. În momentul de faţă toate serviciile funcţionează în parametri normali şi puteţi urmări în continuare starea serviciilor pe ing.ro”, au subliniat reprezentanţii ING Bank.