Companiile din domeniul internetului Google și Facebook au aderat joi la proiectul ''Trust Project'', un consorțiu internațional de organizații media creat în scopul identificării surselor ''fiabile'' de informare și pentru a lupta împotriva dezinformării de pe internet, potrivit AFP. Inițiativa, în care sunt implicate 75 de organisme media, beneficiază, de asemenea, de sprijinul Microsoft și Twitter. Proiectul constă în etichetarea informațiilor care îndeplinesc anumite criterii de etică și transparență. ''În lumea de astăzi, conectată numeric și social, este mai dificil ca niciodată de stabilit când anume avem de-a face cu o informație adevărată, cu publicitate sau chiar cu dezinformare'', a subliniat Sally Lehrman, de la Universitatea Santa Clara, responsabilă de proiect. ''Publicul, din ce în ce mai sceptic, vrea să știe care sunt competențele, instituțiile și etica din spatele unei informații'', a adăugat aceasta. Fiecare platformă de internet va pune la punct ''indicatori de încredere'' pentru a-și ajuta cititorii să evalueze informația provenită de la o sursă credibilă în care poate avea încredere'', a continuat Lehrman. Companiile media implicate în acest proiect provin din țări diferite: Satele Unite (Washington Post, Mic, Independent Journal Review), Canada (Globe and Mail), Germania (agenția de presă DPA), Italia (La Repubblica, La Stampa) și Marea Britanie (grupul media Trinity Mirror).
Participanții s-au pus de acord asupra unor elemente fundamentale precum transparența mijloacelor de finanțare, prezentarea misiunii instituției de presă, furnizarea de date despre jurnaliștii care realizează un material și felul acestuia — editorial sau articol factual — precum și explicarea modului în care a fost realizat articolul.
''Consumatorii de informație au nevoie de o modalitate prin care să ne spună ce anume așteptăm de la ei, genul de informație pe care contăm și cum plătim'', a comentat Craig Newmark, fondatorul site-ului de mică publicitate Craigslist, unul dintre primii susținători financiari ai proiectului.
Marile companii din domeniul internetului, în special rețelele de socializare Facebook și Twitter, au fost, în ultimele luni, acuzate că au servit, fără voia lor, propagandei rusești în timpul campaniei electorale care a dus la victoria republicanului Donald Trump.
Pentru Alex Hardiman, responsabil cu promovarea în cadrul Facebook, ''Trust Project'' este ''următoarea etapă în eforturile noastre permanente pentru îmbunătățirea înțelegerii publicului referitor la sursele și fiabilitatea informațiilor de pe platforma noastră''.