Primăria Municipiului Constanţa continuă programul de reabilitare a tramei stradale, demarat în urmă cu şase ani. Lucrările au început cu asfaltarea mai multor străzi principale din Constanţa. O altă etapă a acestui program s-a referit la scoaterea liniilor de tramvai şi lărgirea bulevardelor, pentru ca, apoi, să se treacă la reabilitarea trotuarelor. La acest capitol, municipalitatea a decis ca trotuarele să fie reabilitate fie prin pavelare, fie prin asfaltare. În aceste zile, lucrătorii SCIL Confort Urban se află pe şoseaua Mangaliei pentru a finaliza lucrările de asfaltare. Directorul SCIL Confort Uban SRL, Claudiu Rădulescu, a declarat: “Mai sunt doar câteva zone în oraş unde există linii de tramvai care vor fi scoase. În prezent, pe şoseaua Mangaliei, până la intersecţia cu strada Marcovici, liniile de tramvai au fost scoase. Noi am început deja operaţiunile de asfaltare. De asemenea, în această perioadă mai executăm operaţiuni de asfaltare pe strada Zorelelor unde de asemenea au fost scoase liniile de tramvai. Facem un apel la locuitorii din zonele respective să ne permită să finalizăm lucrările”, a declarat Rădulescu. El a precizat că pentru tronsonul din şoseaua Mangaliei dintre strada Marcovici şi Gară, trebuie făcut un proiect comun cu cei de la Gara Constanţa, pentru a scoate toate şinele de tramvai, în acelaşi timp fiind nevoie şi de o resistematizare a zonei. “În cel mult o săptămână se va începe şi scoaterea şinelor de tramvai de pe strada Eliberării, urmând ca apoi să trecem şi la asfaltarea acelei străzi”, a mai spus Rădulescu.
În altă ordine de idei, directorul SCIL Confort Urban SRL a afirmat că în prezent se fac mai multe analize privind traficul pe podul de la IPMC. “Reprezentanţii Inspectoratului de Stat în Construcţii ne-au somat să efectuăm o expertiză pentru acest pod pe care noi l-am reabilitat de curând. În urma expertizei s-a constatat că podul, în condiţiile actuale, nu mai poate suporta traficul intens care se desfăşoară în prezent. În acest sens s-a dispus efectuarea unor studii de redirecţionare a traficului pe alte rute. Pot spune că acum efectuăm o expertiză pentru podul de pe strada Cumpenei (podul de la Butelii) pentru a vedea cât din traficul greu poate suporta. În cel mult două săptămâni vom finaliza şi această expertiză, după care vom vedea ce este de făcut în continuare”, a explicat Rădulescu. Problema podului IPMC este foarte veche, administraţia locală având mai multe încercări nereuşite de transmitere a acestui pod de importanţă naţională către Ministerul Transporturilor, pentru reabilitare. Pentru o parte din pod a fost începută reabilitarea, însă a fost stopată din lipsă de fonduri. Situaţia s-a degradat din ce în ce mai mult, motiv pentru care Primăria Constanţa a decis să facă o minimă investiţie pentru a permite un trafic civilizat. “În urma studiilor şi expertizelor ce vor fi efectuate, Primăria Constanţa va lua măsurile care se impun”, a declarat viceprimarul Constanţei, Decebal Făgădău. Poate că Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului sau Ministerul Transporturilor ar trebui să se intereseze mai mult de situaţia acestui pod, care este de importanţă naţională, şi pentru a cărui reabilitare autoritatea locală nu dispune de fonduri.