Volumul total al vânzărilor de autovehicule noi a ajuns, în România, la 171.345 unităţi, în intervalul ianuarie - noiembrie, în creştere cu 20,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele publicate joi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA). Achiziţiile de autovehicule sunt realizate, în continuare, de către persoanele juridice, în cea mai mare parte (60% din total), dar în acelaşi timp numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice (respectiv 58.107 unităţi) s-a majorat cu circa 41,1% în comparaţie cu perioada similară din 2017. Conform datelor APIA, dintre cele 171.345 de autovehicule noi livrate din ianuarie până în noiembrie, 145.208 au fost autoturisme (+22,5%, comparativ cu 2017) şi 26.137 autovehicule comerciale (+10,1%). În clasamentul mărcilor continuă să conducă Dacia, cu 49.986 unităţi, urmată de Volkswagen (15.219), Renault (13.439), Ford (12.616) şi Skoda (12.425). În cazul autoturismelor, prima poziţie este ocupat detaşat de Dacia, cu 47.026 unităţi (32,4% cotă de piaţă). Ierarhia continuă cu Volkswagen (13.636 unităţi şi 9,4% cotă de piaţă), Skoda (12.425 unităţi şi 8,6% din total piaţă), Renault (11.547 unităţi şi 8% cotă) şi Ford (8.597 unităţi şi 5,9% cotă de piaţă). Pe modele, după primele 11 luni din acest an, Dacia Logan are cel mai mare volum de vânzări, respectiv 19.558 unităţi, fiind urmată de Dacia Duster cu 12.029 unităţi, Dacia Sandero (9.440), Renault Clio (5.210) şi Skoda Octavia (5.049).