Înregistrarea din oficiu în scopuri de TVA

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Înregistrarea din oficiu în scopuri de TVA

Economie 10 Mai 2010 / 00:00 892 accesări

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a stabilit, prin Ordinul 1.786 din 5 mai 2010, procedura pentru modificarea, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la Taxa pe Valoarea Adăugată (TVA). „Conform acestor prevederi legale, contribuabilii care au depăşit plafonul de 35.000 euro, cifră de afaceri care este luată în calcul la stabilirea plafonului de la care devii plătitor de TVA, şi care nu au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA în primele 10 zile ale lunii următoare depăşirii plafonului, precum şi cei ce au efectuat achiziţii intracomunitare de peste 10.000 euro vor fi notificaţi de către organul fiscal în vederea aducerii la cunoştinţă a obligaţiei de a se înregistra în scopuri de TVA”, a declarat Şeful Biroului Metodologie Asistenţă Contribuabili din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Constanţa, Doiniţa Radu. Ea a adăugat că nu vor fi notificaţi contribuabilii la care constatarea depăşirii plafonului o fost făcută de organele cu atribuţii de inspecţie fiscală. În urma înştiinţării, contribuabilii au obligaţia de a se prezenta în termen de 5 zile de la data primirii notificării în vederea înregistrării ca plătitori de TVA. În cazul în care contribuabilul prezintă organele fiscale documente din care să rezulte că nu are obligaţia înregistrării, acestea vor sista procedura de înregistrare în scopuri de TVA pe baza unui referat, iar acest lucru se aduce la cunoştinţa contribuabilului. Potrivit afirmaţiilor Doiniţei Radu, dacă agentul economic nu se prezintă la Fisc, organul fiscal va proceda la înregistrarea din oficiu a contribuabililor identificaţi cu depăşirea cifrei de afaceri sau a plafonului pentru achiziţii intracomunitare, iar data înregistrării va fi prima zi a lunii următoare în care i s-a comunicat acestuia decizia privind înregistrarea din oficiu în scopuri de TVA. „Lista contribuabililor înregistraţi din oficiu ca plătitori de TVA va fi trasmisă inspecţiei fiscale în vederea includerii acestor contribuabili în programul de inspecţie”, a spus Radu. Prin acest act normativ s-a stabilit şi procedura de anulare din oficiu a codului de înregistrare în scopuri de TVA pentru contribuabilii declaraţi inactivi şi a celor aflaţi în inactivitate temporară înscrisă la Oficiul Registrului Comerţului. Pentru cei inactivi, data scoaterii din evidenţă va fi prima zi a lunii următoare intrării în vigoare a ordinului preşedintelui ANAF pentru aprobarea listei contribuabililor inactivi, în timp ce pentru contribuabilii aflaţi în inactivitate temporară, data scoaterii din evidenţa plătitorilor de TVA va fi prima zi a lunii următoare celei în care starea de inactivitate temporară a fost înscrisă la Oficiul Registrului Comerţului.

Taguri articol


12